Puolustusvoimien järjestyksenvalvontakurssi?

Ajankohtaiset aiheet ja miten päästään loistokkaan JV -työn alkuun.

Puolustusvoimien järjestyksenvalvontakurssi?

ViestiKirjoittaja stabi » La Loka 14, 2006 15:18

Olen itse puolustusvoimissa tällä hetkellä sotilaspoliisina. Luin ilmoitustaulultamme ilmoituksen, jossa luki puolustusvoimien järjestävän järjestyksenvalvojakurssin. Tarkempia tietoja ei kuitenkaa siitä ilmennyt. Paperissa oli vain kehoitettu tulemaan tälle sivustolle foorumin puolelle. Onko kellään tarkempaa tietoa järjestääkö puolustusvoimat kyseistä kurssia, josta voisi saada järkkärin kortin? Voiko armeijaa suorittava henkilö saada kurssia halvemmalla, jos ei ilmaiseksi? Jos jollain on jotain haisua asiasta niin vastauksia otetaan mielihyvin vastaan.
stabi

Re: Puolustusvoimien järjestyksenvalvontakurssi?

ViestiKirjoittaja jyri » La Loka 14, 2006 16:28

stabi kirjoitti:Olen itse puolustusvoimissa tällä hetkellä sotilaspoliisina. Luin ilmoitustaulultamme ilmoituksen, jossa luki puolustusvoimien järjestävän järjestyksenvalvojakurssin. Tarkempia tietoja ei kuitenkaa siitä ilmennyt. Paperissa oli vain kehoitettu tulemaan tälle sivustolle foorumin puolelle. Onko kellään tarkempaa tietoa järjestääkö puolustusvoimat kyseistä kurssia, josta voisi saada järkkärin kortin? Voiko armeijaa suorittava henkilö saada kurssia halvemmalla, jos ei ilmaiseksi? Jos jollain on jotain haisua asiasta niin vastauksia otetaan mielihyvin vastaan.

Puolustusvoimat järjestää vapaaehtoisena koulutuksena järjestyksenvalvojan peruskurssia (hinta on noin 50 euroa, tämä tieto yhdestä juokko-osastosta). Hinta voi poiketa suuresti, jos kouluttaja on puolustusvoimien ulkopuolinen taho.

Normaalisti kurssien aikatauluista ilmoitetaan hyvissä ajoin ilmoitustauluilla (sama paikka missä muutkin vapaaehtoiset koulutukset).

Kursseja järjestetään satunnaisesti / tarpeen mukaan. Lisätietoja kannattaa kysyä kirjurilta(kirjurin tehtävä on ottaa asiasta selvää) tai varusmiestoimikunnalta.

Huom. Käsittääkseni jokaisessa juokko-osastossa ei pystytä järjestämään järjestyksenvalvojan peruskurssia.
jyri

ViestiKirjoittaja sups » Su Loka 15, 2006 20:09

Puolustusvoimat ei järjestä yhtäkään kurssia. Se kurssin vetäjä saattaa olla pv:llä töissä ja tilat yms saattaa olla pv:ltä, mutta ite kurssia pv ei järjestä. Tästä en tietenkään 100% varma voi olla, mutta tuskin ne nyt alkaa kouluttamaan jv-kurssia, kun ei pv siitä mitenkään hyötyisi.

Itse kävin oman varusmiespalveluksen lopussa jv peruskurssin ja voimankäyttökurssin, jonka veti eräs luutnanttimme (spol-kouluttaja, sekä meillä koulutti lähinnä voimankäyttöä ja normi jakke jääkärien touhuja), jolla on siviilissä oma jv-palveluja ja koulutusta järjestävä yritys ja herra on itsekkin tehnyt pitkään jv-hommia. Oppitunnit oli pv:n tiloissa ja lähes kaikki kalusto (patukat sun muut) oli myös pv:ltä.

Hintaa meillä oli 35+35€, eli ihan hyvän alennuksen saimme. Kurssilla oli myös muutama siviili, jotka ilmeisesti maksoivat täyden hinnan.

Eli jos siellä kurssi järjestetään, niin kannattaa kyllä käydä, ilmaiseksi tuskin sitä saa, mutta siviilikursseja paljon halvemmalla. Lisäksi se kurssi tulee mukavasti käytyä iltavapaiden aikana lähellä kassua. Ei tarvitse siviilissä raahautua johonkin pidemmälle aina luennoille. :P
sups

ViestiKirjoittaja jyri » Su Loka 15, 2006 20:37

sups kirjoitti:Puolustusvoimat ei järjestä yhtäkään kurssia. Se kurssin vetäjä saattaa olla pv:llä töissä ja tilat yms saattaa olla pv:ltä, mutta ite kurssia pv ei järjestä. Tästä en tietenkään 100% varma voi olla, mutta tuskin ne nyt alkaa kouluttamaan jv-kurssia, kun ei pv siitä mitenkään hyötyisi.

Itse kävin oman varusmiespalveluksen lopussa jv peruskurssin ja voimankäyttökurssin, jonka veti eräs luutnanttimme (spol-kouluttaja, sekä meillä koulutti lähinnä voimankäyttöä ja normi jakke jääkärien touhuja), jolla on siviilissä oma jv-palveluja ja koulutusta järjestävä yritys ja herra on itsekkin tehnyt pitkään jv-hommia. Oppitunnit oli pv:n tiloissa ja lähes kaikki kalusto (patukat sun muut) oli myös pv:ltä.

Hintaa meillä oli 35+35€, eli ihan hyvän alennuksen saimme. Kurssilla oli myös muutama siviili, jotka ilmeisesti maksoivat täyden hinnan.

Eli jos siellä kurssi järjestetään, niin kannattaa kyllä käydä, ilmaiseksi tuskin sitä saa, mutta siviilikursseja paljon halvemmalla. Lisäksi se kurssi tulee mukavasti käytyä iltavapaiden aikana lähellä kassua. Ei tarvitse siviilissä raahautua johonkin pidemmälle aina luennoille. :P

KIITOKSIA tärkeästä korjauksesta sups.. Olin käsittänyt TAAS asian väärin. Järjestetäänkö koulutusta muualla tässä mainitussa paikassa?
jyri

ViestiKirjoittaja stabi » Ma Loka 16, 2006 14:03

Kiitos vastauksista kaikille
stabi

ViestiKirjoittaja Norre » To Marras 23, 2006 15:44

sups kirjoitti:Puolustusvoimat ei järjestä yhtäkään kurssia. Se kurssin vetäjä saattaa olla pv:llä töissä ja tilat yms saattaa olla pv:ltä, mutta ite kurssia pv ei järjestä. Tästä en tietenkään 100% varma voi olla, mutta tuskin ne nyt alkaa kouluttamaan jv-kurssia, kun ei pv siitä mitenkään hyötyisi.

Oikein ! PV ei itse järjestä, mutta jos esim. henkilökunnan puolelta löytyy oikeuksia omaava henkilö voi hän järjestää kursseja esim. varusmies toimikunnan kautta ja näin saada PV:n tiloja käyttöön ilmaiseksi. Näinollen kurssin hintakin on edullisempi kuin siviili puolella. Hinta tosi vaihtelee suuresti joukko-ostojen välissä. Saa nähdä kuin uusi laki järjestyksenvalvojista tulee voimaan miten se vaikuttaa hintaan ja kouluttajien määrään.
Norre

Paluu Ajankohtaista