Melu

Ajankohtaiset aiheet ja miten päästään loistokkaan JV -työn alkuun.

Melu

ViestiKirjoittaja jyri » Ke Loka 18, 2006 20:59

Miten suhtaudutte meluun?

Tapaus 1.

Olen ollut muutamassa Kaapelitehtaan teknotapahtumassa. Työnantaja jakoi korvatulppia henkilökunnalle. Yhdessä bileissä oli musiikki niin kovalla, että kaakelit heiluivat vessassa.

Osa bilettäjistä meni tapahtumaan ilman kuulosuojaimia. Olivat niin pahuksen päissään / aineissa ettei huomanneet kovaa melua. Varmasti seuraavana päivänä tillitystä!!! Kuuluuko tapahtuman järjestäjälle korvatulppien jakaminen tai myyminen?

Tapaus 2.

PopFashion 06-muotimessut. Tapahtumassa oli useita lapsiperheitä. Osa lapsista luokkaa 1 vee. Messuilla musiikki on vahvassa roolissa ja se oli myös kovalla. Itse laitoin suosiolla korvatulpat korviin. Huomautin muutamaa äitiä asiasta.

Eikö musiikki ole liian suurelle?

Äiti tokas. Meidän lapset on tottuneet siihen.. Kuulovaurio tulee pieniä vielä helpommin. Miten tälläisiin tilanteisiin pitää suhtautu. Melun takia tuskin voi ketään estää ? Ja vanhemmat kantavat myös vastuun lapsistaan.
jyri

ViestiKirjoittaja cebic » To Loka 19, 2006 15:52

Vastuullinen järjestäjä ja työnantaja jakaa/myy korvatulppia.
Vastuulliset vanhemmat suojaavat pienten lastensa korvat asianmukaisesti.
Jokaisen oma asia on se, käyttääkö suojia esim. teknotapahtumassa.
On totta, että kovalla soiva musiikki yms voivat heikentää kuuloa, mutta satunnaisina pieninä annoksina se ei tee kenestäkään kuuroa, edes lapsesta.
Toki siitä korvien suojauksesta voi huomauttaa vanhempia/muita ihmisiä, mutta ei suojaamattomat korvat ole syy estää ko. ihmisten pääsy tiloihin.

Jos kaakelit heiluu Kaapelitehtaan vessassa, niin pitäsköhän desibelimittarin kanssa tarkistaa volyymin taso ja jos ylittää sallitut rajat, käskeä pienentämään volaa? Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että vessat kaipaisivat pikaista remonttia, jos laatat eivät kestä seinillä...

Itse käytän tulppia aina kun koen siihen olevan tarvetta ja pidän aina itse tulppia mukana myös muutaman ylimääräisen parin, jos joku muu sattuu tarvitsemaan. Ei pidä tuudittautua siihen että työnantaja ne sinulle tuo kultalautasella.
cebic

ViestiKirjoittaja kariRunk » To Loka 19, 2006 17:02

Kyllähän se työnantaja saa luvan järjestää tehtävässä tarvittavat suojaimet.
Pääsääntöisesti tämä kuulosuojauksen osalta toimiikin vaikka silti tulee otettua omatkin välineet aina keikoille mukaan.
kariRunk

Re: Melu

ViestiKirjoittaja Mercenary » Su Loka 22, 2006 0:34

jyri kirjoitti: Varmasti seuraavana päivänä tillitystä!!!

TINNITUS, ei tillitys, ei, tullaus, ei tilli, ei tulli tai mikään muukaan vastaava.
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

Paluu Ajankohtaista