Turvallisuussuunitelman tekeminen ja julkisuus

Ajankohtaiset aiheet ja miten päästään loistokkaan JV -työn alkuun.

Turvallisuussuunitelman tekeminen ja julkisuus

ViestiKirjoittaja bablo » La Tammi 12, 2008 12:47

Millaisia mietteitä porukoilla on siitä millaisella pohjalla turvallisuussuunnitelma pystytään tekemään ja kuinka julkinen turvallisuussuunnitelma on?
bablo

ViestiKirjoittaja Viki » Su Tammi 13, 2008 11:44

Erilaisia pohjia on netissä, suurin osa ihan ok. Oikeastaan suunnitelman kattavuus vaihtelee tapahtumittain, koska joskus joku muu (esim. anniskelualue) suunnittelee joitakin osioita. Pääasia näissä tapauksissa on, että suunnitelmat kuitenkin yhdistetään ja tarkastetaan hyvissä ajoin ennen tapahtuman alkua.

Eihän ne missään nimessä julkisia ole, mutta viranomaisille ja järjestäjälle toimitetaan ja henkilöstölle esitellään keskeiset asiat joko suoraan suunnitelmasta tai sitten suunnitelman pohjalta tehdyllä mulla paketilla. Henkilöstölle oma esim. taukotilaan. Mun mielestä ei missään nimessä jokaiselle JV:lle omaa kopiota, koska niitä on sitten joka paikassa ja riski että joutuu asiattomien käsiin on suuri.
Viki

suunnitelmat

ViestiKirjoittaja Kormy » Ma Tammi 14, 2008 16:48

Julkisuudesta:

Itsessään suunnitelma ei ole julkinen. Jakelusta päättää tapahtuman turvallisuuspäällikkö.
Itse kuitenkin laadin aina sen siten, että helposti voin muokata siitä kaksi muuta versiota. Nämä ovat suunnitelman jalkauttamisen kannalta tärkeitä.
Ensimmäinen versio on muunneltu Järjestyksenvalvojien yleisiä asioita kattavaksi. Esimerkiksi luvattomat esineet ja tapahtuman aukioloajat, palvelut (ea,pysäköinti jne.) ovat tässä.
Toinen versio on vielä lyhyempi, joka on suunniteltu tapahtuman muulle henkilökunnalle. Tässä versiossa on tapahtuman yleistiedot ja turvallisuusasioita, joita heidän tulee tietää ja huomioida.

Näiden tekeminen ei tuota hirveän paljoa lisätyötä, suurin osa hoituu leikkaa ja liimaa - tekniikalla.
Kormy

Paluu Ajankohtaista