ovihommien aloitus

Aloitteleville järjestyksenvalvojille: ohjeita, vinkkejä, yms.

ovihommien aloitus

ViestiKirjoittaja nike » Ti Tammi 09, 2007 23:34

Onko neuvoja ku mulle ekat tarjotut keikat ollu yökerhon ovella. En pelkää tilanteit mut olis hyvä saada jotai apua et pystyis vähä ns valmistautuu.
nike

ViestiKirjoittaja cebic » Ke Tammi 10, 2007 20:25

Ensimmäinen virhe on se, jos ei tunne yhtään pelkoa tai jännitä. Kusee metsään aika tehokkaasti jos luulee olevansa kaikkivoipa...
cebic

Re: ovihommien aloitus

ViestiKirjoittaja nike » Ke Tammi 10, 2007 20:39

nike kirjoitti:Onko neuvoja ku mulle ekat tarjotut keikat ollu yökerhon ovella. En pelkää tilanteit mut olis hyvä saada jotai apua et pystyis vähä ns valmistautuu.

siis ei sillä ettekö pelkäis jonkun verran mut neuvot tervetulleita koska se minne pyydetty on hesas. eihä siin kuitenka hysteerinen pidä olla vaan rauhallinen...
nike

ViestiKirjoittaja Mercenary » Ke Tammi 10, 2007 23:14

Helsinki on kaupunki siinä missä joku muukin. Mitä neuvoja sä nyt oikein kaipaat?

Eikä kukaan mistään hysteerisyydestä ole puhunut. Terve jännitys uudessa hommassa on päivän sana.
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

Kuinka pääsen alkuun

ViestiKirjoittaja nike » Ke Tammi 10, 2007 23:25

Neuvoja olis hyvä saada siitä jos tulee tilanne... Nää keikat mitä on tarjottu on ekat ja alle vrk: varoajal ei ole onnistun ku ei autoa. Ku asun tääl takapajulas niin naisia ei ovelle oteta niin ei kokemusta.
nike

ViestiKirjoittaja Mercenary » Su Tammi 14, 2007 1:14

Millaista tilannetta ajattelit?

Nälkä? Jano? Pisuhätä? Joku muu, mikä?
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

ViestiKirjoittaja nike » Su Tammi 14, 2007 20:24

salli mun kysyä mercenary et oletko sä oikeest noin tyhmä... tilanteella tarkoitan sitä kun yökerhossa kaksi tai useampi henkilö tappelee, mitkä otteet on parhaat. jos viitsit vastata järkeä käyttäen.
nike

ViestiKirjoittaja YV » Su Tammi 14, 2007 23:57

nike kirjoitti:salli mun kysyä mercenary et oletko sä oikeest noin tyhmä... tilanteella tarkoitan sitä kun yökerhossa kaksi tai useampi henkilö tappelee, mitkä otteet on parhaat. jos viitsit vastata järkeä käyttäen.

Kantsisko sun nyt vielä hieman harkita tätä uravalintaas, jos oikeasti joudut netissä kyselemään mahdollisia neuvoja eri "otteista" potentiaalisiin ja kovin abstrakteihin uhka- ja voimankäyttötilanteisiin?
YV

Eka kerta

ViestiKirjoittaja Päällikkö » Ma Tammi 15, 2007 8:02

Huomenta kaikille ratkiriemukkaille koomikoille jotka ovat tänne eksyneet! Surkuhupaisaa v...lua täällä ainakin näkee jos ei muuta. Suurin osa käyttäjistä lienee todellisia savinyrkkejä ja vanhoja konkareita kun on varaa aukoa naamaa kaikille uudemmille tulokkaille...

Joka hommassa, myös järjestyksenvalvonnassa, on aina se ensimmäinen kerta. Ja ennen sitä päässä pyörii ajatuksia, poskia kuumottaa, kädet hikoaa... Lienee perusteltua yrittää selvittää ajatuksiaan vaikkapa kyselemällä asioita täällä, jossa todelliset ammattilaiset ovat valmiita ojentamaan auttavan kätensä ja tukemaan tulokkaita haasteissaan. Eli ei muuta kuin antamaan vinkkejä, ei tämä v...lulla parane!! :)
Päällikkö

ViestiKirjoittaja nike » Ma Tammi 15, 2007 10:51

yv salli mun kysyä et olitko sä muka jo ekal ovikeikal kovanluokan ammattilainen ku sulla varaa aukoa päätä noin. jos meinaat et mun pitäis vaihtaa alaa niin älä untä nää, sun ehkä kannattais harkita asenteen muutosta... oletko sä töissäki tollane rääväsuu paljon v....lua muita kohtaan, alkaa tuntua et yrität parantaa omaa heikkoa itsetuntoa tollasen käytöksen avulla. ei se neuvojen kysyminen heikoks ja huonoks tee. onko tääl yleensäkää yhtää jv:tä joka voi antaa pari neuvoa joista hyötyä? sentää tääl on joku joka ymmärtää aloittelijoita ja olen siitä kiitollinen.
nike

ViestiKirjoittaja cebic » Ma Tammi 15, 2007 17:10

No onhan sulla sentään koulutus takana, niin luulis sieltä jääneen jotain otteita ja tapoja mieleen. Käy läpi koulutusmateriaalia ja kysele tuttavilta portsareilta ja käy vaikka tutustumassa työkohteeseen selvinpäin ja tarkkaile , millainen toimintamalli siellä on.

Sitten jos olet yökerhossa töissä, niin tuskin olet siellä yksin. Eli eikun vaan rohkeasti kysymään kollegoilta ja seuraat heidän toimintatapojaan. Pienemmissä kuppiloissa, joissa vahva kanta-asiakaspohja, kannattaa opetella tunnistamaan vakkarit ja kuinka heitä kohdellaan. Hyväksi havaittuja keinoja ei uuden kannata lähteä sotkemaan, aiheuttaa vaan turhaa närää.

Enkä usko, että keltanokka laitetaan ihan ekana sinne pahimpaan tilanteeseen ottamaan oppia. Aktiivisesti muita seuraamalla ja lukemalla tilanteita oppii kyllä aika nopeasti. Ja kannattaa tietty hoitaa tilanteita jo etukäteen, eli koittaa saada mahdolliset vaaratekijät pois ennekuin rytisee tai sammuu. Kyllä ihminen on helpommin tavoitettavissa ennen sammumistaan ja vähemmän agressiivinenkin. Ainakin miun kokemuksella.

Tässäpä jotain mietteitä. Tsemppiä vaan niihin hommiin ja siitä sitä tekemällä oppii. Ja mitä tulee eräisiin foorumilaisiin, niin heidän kirjoitustapansa on yleensä vain vittuileva. Älä ota itseesi.
cebic

ViestiKirjoittaja nike » Ma Tammi 15, 2007 21:59

joo no koulutuksen kävin poliisilaitoksella eikä siel opetettu juuri mitää otteit et sen takia kyselen neuvoja. sitä paitsi tääl takapajulas ei ole juuri mitää paikkaa missä vois käydä... jos olet käyny kotkas niin saatat tietääkin mistä puhun... kiitos rohkaisusta.
se mitä noiden parin muun kommentteihin tulee niin kyl sit on tullu kuultuu samantapaist, mul on tapana laittaa vastauksena sellasii sen tapaist mitä ite kirjoitin niille vastaukseks. saavat kiittää et on pitkä pinna, muuten ei olis tuollast tekstii ku luonne on vähä vahvan puoleinen...
nike

ViestiKirjoittaja YV » Ti Tammi 16, 2007 8:50

nike kirjoitti:yv salli mun kysyä et olitko sä muka jo ekal ovikeikal kovanluokan ammattilainen ku sulla varaa aukoa päätä noin. jos meinaat et mun pitäis vaihtaa alaa niin älä untä nää, sun ehkä kannattais harkita asenteen muutosta... oletko sä töissäki tollane rääväsuu paljon v....lua muita kohtaan, alkaa tuntua et yrität parantaa omaa heikkoa itsetuntoa tollasen käytöksen avulla. ei se neuvojen kysyminen heikoks ja huonoks tee. onko tääl yleensäkää yhtää jv:tä joka voi antaa pari neuvoa joista hyötyä? sentää tääl on joku joka ymmärtää aloittelijoita ja olen siitä kiitollinen.

Kysy konkreettisia asioita, joihin voi oikeasti antaa neuvoja. Mitään ympäripyöreitä ja yleismaailmallisia "onko neuvoja ammattiin" -kysymyksiä on vaan mielestäni aika turha kysyä ja sitten odottaa vastauksien kautta valaistunutta olotilaa ammattikunnan saloihin.

Ja sit toisekseen se tapa, jolla kysymyksensä esittää kielii paljon henkilöstä, ja susta sain ensivaikutelmalta jokseenkin naivin kuvan, ja se on mielestäni huono piirre turvallisuusalalle pyrkivälle, vaikka ikää sitten olisikin jo se vähän päälle 20 vuotta.

Ei sen kummempaa. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa. Aidosti. Ei tosiaan ollut kovin rakentava vastaus minulta tuo aiempi. Kovaksi keitetyt ovimiehet jatkakoon neuvonantoa tästä eteenpäin...
YV

ViestiKirjoittaja YV » Ti Tammi 16, 2007 8:53

Niin, ja tosiaan vielä sen verran, että eivät ne netistä neuvona saadut "otteet" ovimiestä tai muutakaan turvallisuusalan ammattilaista tee. "Otteet" ja muut tekniikat pitää opetella muualla ja treenata omalla ajalla. Kirjekursseilla tai etäopiskelemalla ei opi fyysisiä suoritteita suorittamaan. Ja voimankäyttö ei pitäisi olla se ensimmäinen mieltä askarruttava asia, vaikkakin omasta työturvallisuudesta huolehtiminen ensiarvoisen tärkeää onkin.
YV

ViestiKirjoittaja nike » Ti Tammi 16, 2007 9:26

kyl mä niit otteit jotka opetettii kyttiksel osaan mut niit kokeiltii kerran ja sain pariks sellaisen heiveröisen vanhemmanpuoleisen naisen jonka kans ei voinu kokeilla. niit otteit oli vaa pari. mites muute painepisteet, onks niiden käytöst hyötyä? ainaki yhen mun kaverin joka sattuu olee jv eikä pienimmäst pääst sain rauhottuu tehokkaast ku painoin yhtä painepistettä...
ihan vinkkiä olen täs yrittän saada et mitkä otteet on hyviä ja tehoaa...
ja siihe mitä laitoit se v.....lu niin eipä se mitää mut kuitenki kannattaa aina harkita miten kirjoittaa ku mä olen aika suorapuheinen ja teksti sen mukaista. veikkaan ettei se muistakaa ole kivaa...
nike

Seuraava

Paluu Miten pääsen työssä alkuun