Hyvä ikä aloittaa ovihommat?

Aloitteleville järjestyksenvalvojille: ohjeita, vinkkejä, yms.

ViestiKirjoittaja snttu » Ti Heinä 25, 2006 16:47

mielestäni kuitenkin aloitin hyvässä iässä. Olen vielä innokas oppimaan, asiakkaiden kanssa keskustelu ei tuota suuria ongelmia, itsepuolustusharrastus varmentaa tyäskentelyä, mutta kokoa saisi olla enemmän, vaikka en millään tavoin ihannoikkaan 100kg/195cm ihmisi
snttu

ViestiKirjoittaja cebic » Ti Heinä 25, 2006 17:05

Mie kyllä ihannoin.
Miehen pitää olla mies.
Sukat pyärii aina jaloissa kun on pitkä mies edessä, joka ei kuitenkaan näytä miltään lyhtypylväältä.

Mutta se, että tunnet entuudestaan asiakkaitasi, on mielestäni eduksi. Toki se voi olla haitallistakin. Ja siitä on hyätyä, jos tuntee ees jonkun verran pari vuotta nuorempaakin porukkaa, tietää jo suoraan blokata ovelta pois liian nuoret, eikä tarvii kysyä henkkareita.
Itse ainakin havainnut laajat piirit hyviksi.
Ja ois kiva joskus päästä tekee hommaa pokena baarissa.
cebic

ViestiKirjoittaja tumbe » Ti Heinä 25, 2006 19:59

Ite aloitin 19v (reilu vuosi sitten) tekemään järjestyksenvalvojan hommia, parit festarit ja messut oon nähny, sekä ny vajaa puol vuotta ollut ovella. Ei mitään ongelmia ole ollut, puhumalla olen pystynyt hoitamaan 99% tilanteista. En sitten tiedä johtuuko koosta (200cm/113kg), vaiko rauhallisesta olemuksesta. En harrasta mitään voima-/kamppailulajeja, ihan normaalilla maalaisjärjellä hoidan asiat. Paljon hyvää palautetta on tullut.
tumbe

ViestiKirjoittaja cebic » Ke Heinä 26, 2006 23:22

Kyllä jo pelkkä fyysinen koko antaa "uskottavuutta" että kovin moni ei kehtaa varmasti rueta testaamaan, mikä mies/nainen oot.
Myäs äänellä olen huomannut olevan vaikutusta. Eli piipittävä/nariseva/naisellinen ääni miehellä ei osoita luottamusta ja naisella mikään minnihiirimäinen kimitys.

Ja edelleenkin, kyllä itse mieluummin teen täitä/katselen pokea, joka näyttää mieheltä eikä miltään vaahtosammuttimelta ;)
cebic

ViestiKirjoittaja tumbe » To Heinä 27, 2006 1:15

Kyllähän moni on tullut sanomaan että hyvä ku on ton kokonen poke paikal ni on turvallinen olo :wink:
Siitä ovat sitten taas eräät toista mieltä :evil:
Heikot sortuu elon tiellä, ja se tie on pitkä.
tumbe

ViestiKirjoittaja stormman » To Huhti 05, 2007 15:01

Itse aloitin hommat 18 vuotiaana ja jälkeenpäin on kanssa pakko kiittää kolleegoita sillä hyvässä opissa olin..muuten olis kyllä saattanut käydä hassusti.. :? olihan se kornia seistä siinä kippolan ovella kyselee pahveja kun ikäraja oli 24v..ei ollut yx eikä kax kertaa kun poka kyseli meikäläisen ikää..heh heh..mutta oppia ikä kaikki..nyt on 20v takana ravintolamaailman ihanuutta ja vieläkin saa oppia yhtä sun toista tästä ah niin ihanasta ammatista...
stormman

Edellinen

Paluu Miten pääsen työssä alkuun