Hyvä ikä aloittaa ovihommat?

Aloitteleville järjestyksenvalvojille: ohjeita, vinkkejä, yms.

Hyvä ikä aloittaa ovihommat?

ViestiKirjoittaja jyri » Ma Heinä 17, 2006 12:56

Mikäs olis hyvä ikä aloittaa ovihommatä Ihan 18 vee on aika nuori. Herää kysymys onko asiakaspalvelutaito tarpeeksi kehittynyt. Onko kolmekymppisenä liian vanha aloittamaan ovihommia?
Viimeksi muokannut jyri päivämäärä Ma Heinä 17, 2006 12:59, muokattu yhteensä 1 kerran
jyri

ViestiKirjoittaja KS » Ma Heinä 17, 2006 12:58

Henkisestä kypsyydestä on vain hyöty
KS

Re: Hyv? ik? aloittaa ovihommat?

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » Ma Heinä 17, 2006 13:11

jyri kirjoitti:Mikäs olis hyvä ikä aloittaa ovihommatä Ihan 18 vee on aika nuori. Herää kysymys onko asiakaspalvelutaito tarpeeksi kehittynyt. Onko kolmekymppisenä liian vanha aloittamaan ovihommiaä

Kyllä se uleinen elämänkokemus on se, joka sanelee sen tason, jolloin on tarpeeksi kypsä hommiin.

Tunnen muutaman alalla tyäskentelevän tissiposken, jotka asuvat vieläkin 35-vuotiaina äitinsä helmoissa ja pelailevat pleikkaria kaiken muun ajan paitsi sen kun ovat syämässä valmiissa päydässä. Mielummin ottaisin kokemattoman, kehityskelpoisen 18-vuotian parikseni, kun em. "kypsemmän" henkilän.
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja KS » Ma Heinä 17, 2006 15:56

Tarkoitetaan varmaan samaa asiaa Hiljaisen tiilen kanssa.

Henkinen kypsyys on käsittääkseni vastakohta lapsellisuudelle ja kehittyy suurimmalla osalla ihmisistä elämänkokemuksen myätä. Ikä ei vielä sinällään kerro mitään, kaikille ei vaan näytä yleinen elämänkokemus kertyvän.

Ikää oleellisempi on yksilän ominaisuudet. Ovihommat voi aloittaa vaikka 50:sen
KS

No tuota

ViestiKirjoittaja Janne78 » Ma Heinä 17, 2006 19:08

Ikä ei ole tosiaan se oleellinen kriteeri, mutta sanotaan näin jotta on paikkoja joissa pärjää pienemmällä elämänkatsomuksella ja "maailmannäkemisellä" ja toisaalla sitten on melko suotavaa tietty asioiden näkeminen.

Voi sanoa, että vaikka millaista elämää olisi viettänyt niin alle 20-vuotias harvemmin on muodostanut elämän näkemisen tuomaa toimintamallia ja on erityisen supliikkitaitoinen. Tai vaikka olisi millainen tarinaniskijä niin kyllä se vähän niin on, että auktoriteetti ja olemus muodostuu uskottavuudesta+käytäksestä. "Liian" nuorena paikassa jossa tarvisi vähän kokeneempaa, on tilanne kuitenkin se ettei pääse samalle aaltopituudelle asiakkaiden kanssa ja tilannetta voi jopa huonontaa yrittämällä keinotekoisia toimintamalleja. Yleensä ne tuppaavat monella tuoreella ja nuorella jv:llä olemaan jv-kurssilla opitun muistelua ja siihen jotain omaa nopeasti keksittyä täksäyttäen...Tietty selkäytimestä tuleva automaattinen tilanteiden hoitaminen eri tavoin ja keskustelut ym. kuitenkin aina tulevat omasta elämänkokemuksesta ja opituista malleista pitkälle.

Tosin jos olet 30-vuotias omasta mielestäsi kaikenkokenut jv ja ollut 1-2 paikassa aina, niin voipi hyvin käydä että sinut nauretaankin ulos jostain uudesta mestasta toimintamalleinesi, jotka aiemmissa ovat tehneet aina kauppansa.
Jape78-Nuorempi JV
Janne78

ViestiKirjoittaja xmika » Ti Heinä 18, 2006 6:20

Mä alotin 19 vuotiaana ravintolan ovella ja jälkeenpäin kun ajattelee
tilanteita niin ei voi kun ihmetellä miten niistä selvittiin. Mulla sentään oli opettamassa tyäkaverina yli 10 vuotta hommaa tehnyt.

Mulla ainakin tuli aluks kauheesti kommenttia, et kuinkas vanha itse oot kun kysy henkkareita joltakin pari vuotta itseä vanhemmalta. Ja myäs oli aina jotain "äidinikäsiä" naisia niin kauhistuneina kyselemässä miten noin nuori poika on noin tossa hommassa :)

Ei mun mielestä sillä mitään väliä ole minkä ikäisenä aloittaa kunhan pystyy pitämään puolensa eikä ole tilanteissa sivustakatsojana, mitä liiankin usein tulee nähtyä kun tuoreita portsareita katselee ja siinä ei vaikuta se onko 18 vai 28. Jos on epävarma itsestään suosittelen hakeutumaan täihin paikkaan missä on useampi täissä, niin pystyy seuraamaan muiden toimintamalleja ja keskustelemaan tilanteista.
xmika

ViestiKirjoittaja Mercenary » Ti Heinä 18, 2006 12:26

Mieluummin lähempänä 30v kuin 20v. Ikä tuo uskottavuutta ja kokemusta.

18v:n on joissain paikoissa aika vaikea saada mitään aikaan, ellei sitten satu olemaan vähän kivitaloa isompi.
Mercenary

ViestiKirjoittaja Pumppis84 » Ti Heinä 18, 2006 16:02

ite olen kohta 22v alotin 20v hommat, ja olen nuorin, ei ole minkäänlaista tilannetta tullut, että olisin ollu paniikissa/jäänyt altavastaajaksi. hyvin on menny täällä :D
Pumppis84

ViestiKirjoittaja Mercenary » Ti Heinä 18, 2006 19:24

Pumppis84 kirjoitti:ite olen kohta 22v alotin 20v hommat, ja olen nuorin, ei ole mink??nlaista tilannetta tullut, ett? olisin ollu paniikissa/j??nyt altavastaajaksi. hyvin on menny t??ll? :D

Joo, s? olet kyll? kova j?tk
Mercenary

ViestiKirjoittaja jerz » Ti Heinä 18, 2006 19:36

Eikä jokainen ovella alottava joudu ansaitsemaan asiakkaiden kunnioituksenä Koolla voi vakuuttaa ensisilmäyksellä, mutta pelkästään sekään ei vakuuta kaikkia asiakkaita. Nuori ikä tuo myäs kysymyksiä asiakkailta, mutta väitän että omalla toiminnallaan pystyy myäs nuorempikin portsari vakuuttamaan asiakkaat.
jerz

ViestiKirjoittaja Pumppis84 » Ke Heinä 19, 2006 15:16

Eihän täällä pohjoisessa tapahdukkaan mitään sen kummempia, mutta se on noloa, että jos portsari on maassa altavastaajana tai poke heitetään pihalle.. :lol: vanhempia asiakkaita ja varsinki naisin kohtaan tulee aina tervehdittyä:

Hyvää iltaa ja tervetuloa, tulee paljon juteltuaki...

mutta kova jätkä en ole.
Pumppis84

ViestiKirjoittaja cebic » Ke Heinä 19, 2006 16:55

Osalta kunnioituksen saa iällä,
osalta fyysiseltä koolla,
osalta henkiseltä kypsyydeltä...

Itse kyllä katson mieluummin pokea, joka näyttää pokelta, eikä oo vaahtosammuttimen mittainen ja kapeampi kuin minä.
Tosin itse oonki pitkä akka :D
cebic

ViestiKirjoittaja Jeshe » Su Heinä 23, 2006 8:01

Tähän kysymykseen on täysin mahdoton vastata. Riippuu niin paljon henkiläst
Jeshe

ViestiKirjoittaja cebic » Su Heinä 23, 2006 15:27

Sama kun kysyis että mikä ikä on hyvä ikä aloittaa seksi.

Osa kun ei oo tälle alalle kypsiä ees kuuskymppisenä, osa taas handlaa homman oikein jo heti 18 täytettyään.
cebic

ViestiKirjoittaja snttu » Ti Heinä 25, 2006 16:43

Kirjotin kauhean selostuksen omasta tyäurana alustani yms puolustuspuheita. Pyyhiin sen ja sanon yksinkertaisesti. Alotin JV hommat <350 henk. yäkerhossa 1kk sen jälkeen kun olin täyttänyt 18. nyt on täitä takana 4kk. Ongelmia on ollut mutta enemmän on tullut positiivista palautetta asiakkailta kuin kokeneemmilta tyäkavereiltakin. Tainnut käydä vain tuuriä Vaikuttaa asiaan tietty se että saan olla tekemisissä oman ikäisteni ja hieman vanhempien kanssa joihin olenkin tottunut vapaa ajallani.
snttu

Seuraava

Paluu Miten pääsen työssä alkuun