Asiakas lyö

Keskustelua erillaisista toimintatavoista.

Valvojat: jampula, pihapoliisi

ViestiKirjoittaja Jeshe » To Heinä 27, 2006 16:35

Asiaan. Tein jonkun aikaa pikkukyl?ll? ovella t?it? joten ymm?rr?n pumppista joiltakin osin. "S??nn?t" oli kuin villiss? l?nness? niin asiakkaitten kuin portsareittenkin puolesta. T?m? on ik?v?? mutta silti niin totta.
Jeshe

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » To Heinä 27, 2006 16:51

Jeshe kirjoitti:Asiaan. Tein jonkun aikaa pikkukyl?ll? ovella t?it? joten ymm?rr?n pumppista joiltakin osin. "S??nn?t" oli kuin villiss? l?nness? niin asiakkaitten kuin portsareittenkin puolesta. T?m? on ik?v?? mutta silti niin totta.

No kukapa ei olisi tehnyt. S??nn?t on siell? tuulikaapissa - piste. Jos annetaan asiakkaalle k?ytt?, niin sit? saakin sitten varautua antamaan kilometritolkulla.
HiljainenTiili

Re: Asiakas ly?

ViestiKirjoittaja Jeshe » To Heinä 27, 2006 16:53

HiljainenTiili kirjoitti:
Pumppis84 kirjoitti:Miten toimitte jos Asiakas tulee ja vetasee p?in pl?si??

Nohelvetti. Ukkoa/akka rautoihin ja poliisin matkaan.

T?ysin samaa mielt
Jeshe

ViestiKirjoittaja Pumppis84 » To Heinä 27, 2006 16:59

Jeshe kirjoitti:Asiaan. Tein jonkun aikaa pikkukyl?ll? ovella t?it? joten ymm?rr?n pumppista joiltakin osin. "S??nn?t" oli kuin villiss? l?nness? niin asiakkaitten kuin portsareittenkin puolesta. T?m? on ik?v?? mutta silti niin totta.

Kiitos sympatiasta, totta puhut, t??ll? tuntuu joskus silt?, ettei auta puhuminen... vaikka olis kuinka hyv? puhemies...
Pumppis84

ViestiKirjoittaja cebic » To Heinä 27, 2006 17:29

Olen sanaton...

Mutta rautoihin ja kyttikselle vaan.
cebic

ViestiKirjoittaja Paake » Pe Heinä 28, 2006 11:03

Ja takaisin aiheeseen v?lill?, chatit on kuitenkin erikseen.

Eli jos asiakas ly? minua, siis tarkoituksella, eik? esim selitt?ess?? kuinka ison hauen sai viime kes?n?, niin ilman muuta rautoihin ja poliisin kyydiss? pois. Joka kerta tutkintapyynt? kehiin ja rangaistusvaatimukset k?ytt??n. J?rjestyksenvalvojana my?s minulla on oikeus henkil?kohtaiseen koskemattomuuteen ja haluan siit? pit?? kiinni. Jos koskemattomuutta rikotaan tarkoituksella, niin kyll? rikkojan pit?? saada tiet??, ettei se ole h?ne oikeuteunsa vaan h?n on tehnyt virheen.

Ensikertalaisille poliisin kuulustelu on varmstikin opettavainen tarina ja useamman kerran ongelmissa ollut saakin sitten sit? mit? tilaakin. Ja toki jos esim on tullut verta nen?st? tai hammas lohjennut my?s vahingonkorvausvaatimus vaatteista tai lekurilla k?ynnist?. Ei armoa idiooteille...
Paake

ViestiKirjoittaja piiperö » La Elo 12, 2006 16:16

Seh?n on ihan tilanteesta riippuvaista, ett? miten toimitaan asiakkaan ly?dess?.
Suurimmaksi osaksihan pit?isi toimia rauhaa ja sovinnollisuutta edist?en. Eli mik?li mies ei ole kamalan adreniliineissaan, niin voisi talutus pihalle ja kuukauden porttikielto olla paikoillaan. :wink: Mik?li heti soitetaan poliisit paikalle, nostetaan syytteet sun muut tilpeh??rit, niin oletkin saanut itsellesi vihamiehen, joka muistaa kasvosi ja saattaa k?yd? toisen kerran pahemmin kimppuusi. :D
Mik?li kaveri ei puhetta usko tai rauhoitu pihalle heitt?misest? ja porttikiellosta niin voidaanhan ne poliisit paikalle soittaa, mutta ellei tule haavaa niin miksi tehd? siit? pahempi asia kuin y? putkassa? Se ei edelleek??n mielest?ni edist? sit? rauhaa ja sovinnollisuutta. :wink:
Eik? sit? opetettu, ett? lievimm?n periaatteen kautta menn??n? :roll:
piiperö

ViestiKirjoittaja rbt » La Elo 12, 2006 17:49

Tasantarkkaan soitan poliisin jos joku ly? minua. Syyte on joko pahoinpitely tai j?rjestyst? yll?pit?v?n henkil?n vastustaminen. Jos samainen henkil? k?y my?hemmin pahemmin kimppuuni, soitan uudelleen poliisit.

Mik?li asiakas ei saa mit??n seuraamuksia (porttikielto ei ole mik??n seuraamus) jv:n ly?misest?, niin h?n oppii, ett? jv:t? saa ly?d
rbt

ViestiKirjoittaja jyri » La Elo 12, 2006 18:15

Olen niin nuori alalla, joten minua ei ole edes varsinaisesti ly?ty. Muutaman kerran on uhkailtu ja v?h?isesti estetty poistamista.Pari kertaa olen joutunut keskustelemaan tiiviisti asian tiimoilta. Asiakas on uhkaillut ja on menty ulos keskustelemaan.

Olen vastannut humoristisesti. Olen Jyri Jakom?est?. Jos te ly?tte minua. Joudun h?t?varjeluna ly?m??n teit? takaisin. Ja soitan aina poliisit paikalle, jotta rikoskierteesi saadaan loppumaan. Teen t?m?n kaiken teid?n parhaaksi.

Oikeasti en poliisia yhdest? ly?nnist? soittaisi paikalle. Ainoastaan silloin jos minuun j?isi j?lki? tms. Toiminko v??rin?Kop kop kop.. Toivottavasti t?n??n ei joudu tappeluun. :D
jyri

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » La Elo 12, 2006 18:21

jyri kirjoitti:...Olen Jyri Jakom?est?. Jos te ly?tte minua. Joudun h?t?varjeluna ly?m??n teit? takaisin. ...

Tuon pit?isi tepsi?...porukka lakoaa edest? kuin aikoinaan vesi Mooseksen edest? sauvaa heilauttaessa.
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja cebic » La Elo 12, 2006 18:21

Muutaman kerran saanut v?ist?? asiakkaan heiluvia k?si?, mutta varsinaista "nyt m? ved?n sua turpaan"-tilannetta ei onneksi viel? ole tullut kohdalle.
Ilosaaressa oli l?hell? nasahtaa, mutta onneks olin nopeempi ku narkki.
Ensimm?ist? mustaa silm?? odotellessa...
cebic

ViestiKirjoittaja Mercenary » La Elo 12, 2006 19:03

piiper? kirjoitti:Seh?n on ihan tilanteesta riippuvaista, ett? miten toimitaan asiakkaan ly?dess?.
Suurimmaksi osaksihan pit?isi toimia rauhaa ja sovinnollisuutta edist?en. Eli mik?li mies ei ole kamalan adreniliineissaan, niin voisi talutus pihalle ja kuukauden porttikielto olla paikoillaan. :wink: Mik?li heti soitetaan poliisit paikalle, nostetaan syytteet sun muut tilpeh??rit, niin oletkin saanut itsellesi vihamiehen, joka muistaa kasvosi ja saattaa k?yd? toisen kerran pahemmin kimppuusi. :D
Mik?li kaveri ei puhetta usko tai rauhoitu pihalle heitt?misest? ja porttikiellosta niin voidaanhan ne poliisit paikalle soittaa, mutta ellei tule haavaa niin miksi tehd? siit? pahempi asia kuin y? putkassa? Se ei edelleek??n mielest?ni edist? sit? rauhaa ja sovinnollisuutta. :wink:
Eik? sit? opetettu, ett? lievimm?n periaatteen kautta menn??n? :roll:

Nonni, siin? meill? on varsinainen kukkahattut?ti. Tied? sitten oletko koskaan kuullut sanontoja "jokaiselle ansionsa mukaan" tai "sit? saa mit? tilaa"?

Siin? vaiheessa asiakas luopuu totaalisesti omista oikeuksistaan kun k?y j?rjestyksenvalvojaan k?siksi. Kaikki mit? sen j?lkeen tulee, on asiakkaan omasta pyynn?st? aiheutunutta. Eik? se minun persett?ni kutita jos asiakas saa tilanteen johdosta putkay?n ja sakkoa, siihen ravintolaan se ei kuitenkaan ole tulossa uudestaan, ainakaan ovea pidemm?lle.

Tuon tilanteen voi hoitaa kahdella tavalla: Ensimm?inen on kiinniotto ja poliisin paikalle soittaminen, toinen on... no, on mit? on, kivaa se ei ole kenellek??n. Pointti on vaan se, ett? vahtimestaria, j?rjestyksenvalvojaa, vartijaa, poliisia, rajavartijaa, vanginvartijaa jne ei ly?d?, ainakaan ilman seuraamuksia.

Onneksi olkoon, olet voittanut "Vuoden lammas"-palkinnon.
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

ViestiKirjoittaja Tearcandy » La Elo 12, 2006 19:20

Paake kirjoitti:Ja takaisin aiheeseen v?lill?, chatit on kuitenkin erikseen.

Eli jos asiakas ly? minua, siis tarkoituksella, eik? esim selitt?ess?? kuinka ison hauen sai viime kes?n?, niin ilman muuta rautoihin ja poliisin kyydiss? pois. Joka kerta tutkintapyynt? kehiin ja rangaistusvaatimukset k?ytt??n. J?rjestyksenvalvojana my?s minulla on oikeus henkil?kohtaiseen koskemattomuuteen ja haluan siit? pit?? kiinni. Jos koskemattomuutta rikotaan tarkoituksella, niin kyll? rikkojan pit?? saada tiet??, ettei se ole h?ne oikeuteunsa vaan h?n on tehnyt virheen.

Ensikertalaisille poliisin kuulustelu on varmstikin opettavainen tarina ja useamman kerran ongelmissa ollut saakin sitten sit? mit? tilaakin. Ja toki jos esim on tullut verta nen?st? tai hammas lohjennut my?s vahingonkorvausvaatimus vaatteista tai lekurilla k?ynnist?. Ei armoa idiooteille...

Amen. Juuri n?in, allekirjoitan.
J?rjestyksenvalvojana muistaakseni on viel? "enemm?n" oikeuksia sen suhteen, ett? joku sattuu huitasemaan, kun mit? tavallisella kaduntallaajalla..
><><><><><><><><><><><><><
Kokemus on sitä mitä saa,
kun ei saa, mitä haluaa.
Tearcandy

ViestiKirjoittaja Mercenary » La Elo 12, 2006 19:22

Tearcandy kirjoitti:
J?rjestyksenvalvojana muistaakseni on viel? "enemm?n" oikeuksia sen suhteen, ett? joku sattuu huitasemaan, kun mit? tavallisella kaduntallaajalla..

No tied? sitten niist? "enemmist? oikeuksista". Toki j?rjestyksenvalvojaa vastustavaa henkil?? voidaan rangaista j?rjestyst? yll?pit?v?n henkil?n vastustamisesta. Tavallista kansalaista vastustavaa ei juuri voida rangaista.
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

ViestiKirjoittaja Tearcandy » La Elo 12, 2006 19:31

Mercenary kirjoitti:No tied? sitten niist? "enemmist? oikeuksista". Toki j?rjestyksenvalvojaa vastustavaa henkil?? voidaan rangaista j?rjestyst? yll?pit?v?n henkil?n vastustamisesta. Tavallista kansalaista vastustavaa ei juuri voida rangaista.

No, en jaksa sit? lakia t?ss?k??n tapauksessa selata, mutta olen kutakuinkin varma, ett? jos huitaiset turpaan asiakasta, pahoinpitelysyyte on lievempi kuin siin? tapauksessa, ett? huitaiset j?rkk?ri?.
Ja mik?li j?rkk?ri huitaisee takaisin itsepuolustukseksi, se on todenn?k?isesti "uskottavampaa" kuin se, ett? kadunmies huitaisee takaisin itsepuolustukseksi.
Ehk? t?ss? on kyse enemm?n auktoriteeteist? (joita nykysuomalaiset eiv?t kunnioita...) kuin lain kirjaimesta.
><><><><><><><><><><><><><
Kokemus on sitä mitä saa,
kun ei saa, mitä haluaa.
Tearcandy

EdellinenSeuraava

Paluu Miten toimia tilanteessa