Alaikäinen nuoriso yrittää baareihin 14.8.2006 Iltalehti

Keskustelua ravintoloiden järjestyksenvalvonnasta.

Valvojat: jampula, pihapoliisi

Alaik?inen nuoriso yritt?? baareihin 14.8.2006 Iltalehti

ViestiKirjoittaja jyri » Ma Elo 14, 2006 9:50

Kuva
Viimeksi muokannut jyri päivämäärä Ma Elo 14, 2006 21:55, muokattu yhteensä 1 kerran
jyri

ViestiKirjoittaja Tearcandy » Ma Elo 14, 2006 10:02

Paljonko vetoa, että seuraava ilmoitus rohkaisee entisestäänkin lainaamaan kaverin papereitaä
"Keskustan poliisipiirin komisario Mari Päivärinnan mukaan väärennysrikosta ei synny, jos henkilä esittää toisen henkiläpaperit ominaan tavalliselle henkilälle, kuten ravintolan portin vartijalle. Virkavallalle esitettäessä vastaava tapaus olisi väärän henkilätiedon antamista, eli rikos."

Eikä ton ois voinu jättää sanomatta ääneen.......
><><><><><><><><><><><><><
Kokemus on sitä mitä saa,
kun ei saa, mitä haluaa.
Tearcandy

ViestiKirjoittaja Tiukka » Ma Elo 14, 2006 11:17

http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=14361
Kyllä ne äidin kullannuput saa muualtakin tietoa...

Tossa Iltalehdenkin jutussa oli oikein varmuudeksi kerrottu kuinka väärennetään paperit näppärästi..
Tiukka

ViestiKirjoittaja Tearcandy » Ma Elo 14, 2006 11:37

Tiukka kirjoitti:http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=14361
Kyllä ne äidin kullannuput saa muualtakin tietoa...

Saa, toki saa.. Mutta eivät yleensä älyä hakea.
><><><><><><><><><><><><><
Kokemus on sitä mitä saa,
kun ei saa, mitä haluaa.
Tearcandy

ViestiKirjoittaja jyri » Ma Elo 14, 2006 22:00

14.8.2006 Iltalehti
Kuva
jyri

ViestiKirjoittaja Jeshe » La Syys 09, 2006 1:40

Menee hitusen off topic. Ilmenin Mika on kyllä mies paikallaan ovella kuin ovella. Lisäksi mielenkiintoinen vapaaottelija.
Jeshe

ViestiKirjoittaja gottfrid » La Syys 09, 2006 17:17

Olen joka toinen viikonloppu baarin ovella joka on erityisesti nuorison suosiossa. Eli henkkareita täytyy katella erityisen tarkasti. Onko teillä hyviä vinkkejä miten selvitä tilanteesta, jos henkkarit näyttäis olevan kunnossa mutta silti epäilyttää asiakkaan ikää! Mulle tuli yks ilta mieleen että ekaks kysytään tietenkin syntymäaika ja loppuosa ( minkä kaikki on jo opetelleet ulkoa ) ja sen jälkeen kysytään horoskooppia. Omalle kohdalle on jo parina iltana jäännyt kaks kiinni jolla ollut jonkun toisen henkkarit käytässä... Näyttäis olla aika tehokas tapa.....
gottfrid

ViestiKirjoittaja sups » La Syys 09, 2006 21:22

No mä en muista mun horoskooppia ja silti olen yli 18v. :P
sups

ViestiKirjoittaja Jeshe » Su Syys 10, 2006 0:55

sups kirjoitti:No mä en muista mun horoskooppia ja silti olen yli 18v. :P

*Huokaus*
Jeshe

ViestiKirjoittaja de_vil » Ma Loka 23, 2006 5:01

nimipäivä on hyvä kysyä, itseltäni on kysytty useastikkin että koska mulla on nimipäivä.
Itse kyllä kysyn paperit aina jos on nuori henkilö, koska nykyään nuoret saavat itsensä niin paljon vanhemman näköiseksi kun oikeasti ovat.
Tehtyä ei saa tekemättömäksi.
de_vil

ViestiKirjoittaja gottfrid » Ma Loka 23, 2006 17:44

Joo nimipäivä on kans varmaan hyvä, pidän kuiteskin horoskooppia parempana koska se on helppoa oppia horoskooppien päivämäärät ulkoa ettei käy niin että asiakas yrittää vedättää, mutta kaikkien nimipäivien osaaminen on sit aivan eri asia...

de_vil kirjoitti:nimipäivä on hyvä kysyä, itseltäni on kysytty useastikkin että koska mulla on nimipäivä.
Itse kyllä kysyn paperit aina jos on nuori henkilö, koska nykyään nuoret saavat itsensä niin paljon vanhemman näköiseksi kun oikeasti ovat.
:lol:
gottfrid

ViestiKirjoittaja BlackD » Ti Loka 24, 2006 12:46

de_vil kirjoitti:nimipäivä on hyvä kysyä, itseltäni on kysytty useastikkin että koska mulla on nimipäivä.

Minulla ei ole mitään hajua koska mulla on nimipäivä, ja pikaisen kyselyn perusteella tuttavanikin ovat yhtä iloisen tiedottomia omastaan. Lisäksi, mistä portsari voi tietää onko asiakkaan sanoma päivä todella oikea nimipäivä? Vai menikö multa nyt jotain pahasti ohi tässä asiassa..
BlackD

ViestiKirjoittaja PPa » Ti Loka 24, 2006 13:58

BlackD kirjoitti:

Minulla ei ole mitään hajua koska mulla on nimipäivä, ja pikaisen kyselyn perusteella tuttavanikin ovat yhtä iloisen tiedottomia omastaan. Lisäksi, mistä portsari voi tietää onko asiakkaan sanoma päivä todella oikea nimipäivä? Vai menikö multa nyt jotain pahasti ohi tässä asiassa..

Seinälle kopioituna lista nimipäivistä, riittävän isona että näkee ilman että pitää viereen mennä tiiraamaan :lol:
Ai niin, ja tuohon täytyy sitten tietysti pyytä lupa, kun Helsingin yliopistolla on yksinoikeus noihin nimipäiviin ainakin kalentereissa :D

Niin ja noista horoskooppimerkeistä, ainut mitä mä muistan on se että oon itse (kait) lohikäärme. Meinaan kiinalaisessa horoskoopissa, tosta "tavallisesta" ei oo edes muistikuvaa :wink:
PPa

Re: Alaikäinen nuoriso yrittää baareihin 14.8.2006 Iltalehti

ViestiKirjoittaja bouncer79 » Ma Touko 10, 2010 15:38

Itselläni on kokemusta alalta vuodesta 2006 ja yksi linja/tapa millä on hyvä pitää alaikäiset poissa on, että jos toimitaan ravintolassa, jossa on ikäraja 18v ,niin kysyttäessä papereita,mikäli henkilö on 18-20 vuotias papereissa niin kuvan pitää olla todella samannäköinen kuin ihminen joka ne esitää,ja mitä pidemmälle mennään ikähaarukassa niin vaikeampaa se tunnistaminen on.Mutta nyrkkisääntönä, kun kysyy paperit kaikilta jotka näyttää alle 23-vuotiailta ja kuvan pitää todella hyvin täsmätä,niin sillä mielestäni pääsee jo aika pitkälle...
bouncer79

Re: Alaikäinen nuoriso yrittää baareihin 14.8.2006 Iltalehti

ViestiKirjoittaja Viki » Ti Kesä 15, 2010 23:08

Sedu Koskinen kertoo käyneensä alaikäisenä baareissa. Nykyisinhän se käy edelleen yli-ikäisenä, tilit on siis tasan?
Viki

Paluu Järjestyksenvalvonta ravintoloissa