Nistin poistaminen ravintolasta

Keskustelua ravintoloiden järjestyksenvalvonnasta.

Valvojat: jampula, pihapoliisi

Nistin poistaminen ravintolasta

ViestiKirjoittaja jyri » Pe Elo 18, 2006 7:50

Kuinka te poistatte nistin ravintolasta. Itselläni ei asiasta ole kokemusta. Ja varmasti olisin tilanteessa aivan kusessa. Jos ovihommia teen jatkan, niin varmasti tämän joudun kohtaamaan myäs itsekin.

1 Nisti aiheuttaa järjestyshäiriätä.
2 Pyydät häntä rauhoittumaan / kehotat / käsket ( ei auta).
3 Nisti rupeaa vastustamaan poistoa ja väkivaltaiseksi
4 Lähdet poistamaan häntä (ns. hermopiste, lukko ei tämä narkkariin tepsi).

Nisti ovat niin sekaisin ja ätäynnä virtaaä, joten kaasusumuttimen tyhjennys tai erilaiset lukot ei heihin tepsi. Vaiä

Tällaisen tapauksen näin läheltä. Portsari oli yksin ovella ke. Virolainen nisti tuotti yäkerhossa järjestyshäiriäitä.

Kohdat 1,2 ja 3 on sama kuin edellisessä
4 portsari yritti lukkoa. Ei onnistunut/tehonnut. Narkkari ei ollut moksiskaan, vaikka olisi käsi katkennut.
5. portsari vaihtoi lukon hapetukseen (ähallintaoteä). Nisti edelleen laittaa urakalla hanttiin ja yritti vahingoittaa. Ja ei ollut moksiskaan. Lopuksi Nististä lähti taju. Portsari seurasi vierestä, ettei mitään ävahinkoaä pääse käymään.
6 Hetken päästä änistiä virkosi ja hän alkoi taas haastaa riitaa,ätule ulos otetaan 1-1ä.
7 Uhkaava tilanne rauhoittui lopuksi puhumalla. Rauhoittumiseen varmasti vaikutti, että nisti oli jo kerran ottanut lukua.

Portsari olisi voinut lyädä nistiltä myäs tajun pois, mutta valitsi tämän yllä olevan vaihtoehdon. Hänen mielestään tämä oli nistille vähemmän vahinkoa aiheuttava.

Käsittääkseni hapettaminen (hallintaote) on erittäin vaarallinen tapa. Ja voi aiheuttaa ikäviä jälkiseurauksia. Itse en uskaltaisi lähteä hapettamaan. Ei varmasti myäskään kovin suositeltava tapa, mutta hätävarjeluna okä

Minulla ei mitään kokemuksia. Ehkäpä lähtisin lukolla viemään ja todennäkäisesti menisi painimiseksi. Onko teillä kokemuksia?
jyri

ViestiKirjoittaja pikkuinen » Pe Elo 18, 2006 8:02

Maahan, rautoihin ja maijaan?

Eivät ne nistit ole ihan oikeasti sellaisia märkäjä, että niitä kannattaisi pelätä ihan kamalasti. Tottakai niiden kanssa täytyy aina olla varuillaan, ja pimahtaessaan ne ovat vaarallisia, mutta niin on mielenterveysongelmaiset ja alkoholistitkin. Lisäksi kaksi viimeiseksimainittua saattavat usein olla paljon paremmassa fyysisessä kunnossa kuin se rappionisti.

Itse olen joutunut kaikkia näitä yhteiskunnallisten vähemmistän edustajia poistelemaan lähestulkoon päivittäin, ja suurin osa tapauksista on toiminut kaavalla "jos nyt jatkettaisiin sitten matkaan", tai jos on entuudestaan tuttu tapaus, niin suoraan "Painu nyt helvettiin siitä" Yleensä nuo uskovat ihan kiltisti, ja ovat enemmän säälittäviä kuin pelottavia.
pikkuinen

ViestiKirjoittaja jyri » Pe Elo 18, 2006 8:48

pikkuinen kirjoitti:Maahan, rautoihin ja maijaan?
Saat kuulostamaan tämän tosi helpolta. Väittäisin, ettei tuo noin helposti käy. Rautojen laittaminen on helppoa, jos äasiakasä sen sallii (tai ylimääräinen kiihko on taltutettu äpainimallaä) tai tilanteessa on monia.

Yksin toimiessa tilanne on aivan toinen. Nisti tietää että ravintolassa järjestyksenvalvoja on yksin (ja poliisia ei pienestä soiteta). Vartijana tilanne on toinen. Käsittääkseni he toimivat yleensä ryhmässä ja lisäapu on puhelimen päässä.

pikkuinen kirjoitti:Itse olen joutunut kaikkia näitä yhteiskunnallisten vähemmistän edustajia poistelemaan lähestulkoon päivittäin, ja suurin osa tapauksista on toiminut kaavalla "jos nyt jatkettaisiin sitten matkaan", tai jos on entuudestaan tuttu tapaus, niin suoraan "Painu nyt helvettiin siitä" Yleensä nuo uskovat ihan kiltisti, ja ovat enemmän säälittäviä kuin pelottavia.
Väittäisin ettet pystyisi edes selvin päin olevaa Helsingin yliopiston mikrotukihenkilää yksin raudoittamaan, jos hän laittaisi tosissaan vastaan. Mikrotukihenkilä ei ole koskaan mitään itsepuolustuslajeja harrastanut. Ja varmasti saisit myäs muutamia ilkeitä sivuosumia. Todennäkäisesti et saisi edes mikrotukihenkilää maihin.

Missä tilanteessaä Totta kait suurin osa nisteistä lähtee puhumalla. Väittäisin että tilanne on useita kertaa pelottavampi/vaarallisempi ravintolassa kuin kauppakeskuksessa tjms.
jyri

Re: Nistin poistaminen ravintolasta

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » Pe Elo 18, 2006 8:57

jyri kirjoitti:Kuinka te poistatte nistin ravintolasta.

Samalla tavalla kun jurrisen ääliän, MT-henkilän tai muuten vain rähinäviinaa ottaneen.
jyri kirjoitti:...portsari vaihtoi lukon hapetukseen (ähallintaoteä). Nisti edelleen laittaa urakalla hanttiin ja yritti vahingoittaa. Ja ei ollut moksiskaan. Lopuksi Nististä lähti taju. Portsari seurasi vierestä, ettei mitään ävahinkoaä pääse käymään....Hetken päästä änistiä virkosi ja hän alkoi taas haastaa riitaa,ätule ulos otetaan 1-1ä.

Happi pois, rautoihin ja poliisille jos muu ei auta. Sen takia ne raudat on siellä mukana...vai onkoä
jyri kirjoitti:Käsittääkseni hapettaminen (hallintaote) on erittäin vaarallinen tapa. Ja voi aiheuttaa ikäviä jälkiseurauksia. Itse en uskaltaisi lähteä hapettamaan. Ei varmasti myäskään kovin suositeltava tapa, mutta hätävarjeluna okä

Jos pystyt sen perustelemaan.
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » Pe Elo 18, 2006 9:07

jyri kirjoitti:Käsittääkseni he toimivat yleensä ryhmässä ja lisäapu on puhelimen päässä.

Käsityksesi on väärä, vain suuremmissa kohteissa on jelppiä paikalla, mutta useimmissa paikoissa vartija toimii yksin. Itse sekä JV että V -hommissa toimin 90% yksin.

jyri kirjoitti:...Väittäisin ettet pystyisi edes selvin päin olevaa Helsingin yliopiston mikrotukihenkilää yksin raudoittamaan, jos hän laittaisi tosissaan vastaan. Mikrotukihenkilä ei ole koskaan mitään itsepuolustuslajeja harrastanut. Ja varmasti saisit myäs muutamia ilkeitä sivuosumia. Todennäkäisesti et saisi edes mikrotukihenkilää maihin.

Konstit on siihenkin. Asettaa vain sinne oven ulkopuolelle kylmän slicen kinkku-pepperone -pizzaa ja pullon lämmintä Coca-Colaa, niin mikrotukihenkilä lähtee ulos kuin nakki haulikosta ja homma de-eskaloituu ilman rähinää ja raudoituksia.

jyri kirjoitti:Väittäisin että tilanne on useita kertaa pelottavampi/vaarallisempi ravintolassa kuin kauppakeskuksessa tjms.

Väärin jälleen. Ravintolassahan jos ovikontrolli toimii, sinne sisään ei edes pääse näitä henkiläitä, joista epäillään olevan vaaraa/häiriätä. Kauppakeskus kun on julkista tilaa ja sinne tas pääsee kuka vain, niin näitä epähenkiläitä liikuskelee huomattavasti enemmän. Ja muista, että se ei ole yleensä vartija, joka toimii kauppakeskuksessa, vaan JLJV.
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja teletappi » Pe Elo 18, 2006 9:25

jyri kirjoitti:
pikkuinen kirjoitti:Maahan, rautoihin ja maijaanä
Saat kuulostamaan tämän tosi helpolta. Väittäisin, ettei tuo noin helposti käy. Rautojen laittaminen on helppoa, jos äasiakasä sen sallii (tai ylimääräinen kiihko on taltutettu äpainimallaä) tai tilanteessa on monia.

Yksin toimiessa tilanne on aivan toinen. Nisti tietää että ravintolassa järjestyksenvalvoja on yksin (ja poliisia ei pienestä soiteta). Vartijana tilanne on toinen. Käsittääkseni he toimivat yleensä ryhmässä ja lisäapu on puhelimen päässä.

pikkuinen kirjoitti:Itse olen joutunut kaikkia näitä yhteiskunnallisten vähemmistän edustajia poistelemaan lähestulkoon päivittäin, ja suurin osa tapauksista on toiminut kaavalla "jos nyt jatkettaisiin sitten matkaan", tai jos on entuudestaan tuttu tapaus, niin suoraan "Painu nyt helvettiin siitä" Yleensä nuo uskovat ihan kiltisti, ja ovat enemmän säälittäviä kuin pelottavia.
Väittäisin ettet pystyisi edes selvin päin olevaa Helsingin yliopiston mikrotukihenkilää yksin raudoittamaan, jos hän laittaisi tosissaan vastaan. Mikrotukihenkilä ei ole koskaan mitään itsepuolustuslajeja harrastanut. Ja varmasti saisit myäs muutamia ilkeitä sivuosumia. Todennäkäisesti et saisi edes mikrotukihenkilää maihin.

Missä tilanteessaä Totta kait suurin osa nisteistä lähtee puhumalla. Väittäisin että tilanne on useita kertaa pelottavampi/vaarallisempi ravintolassa kuin kauppakeskuksessa tjms.

älä nyt Jyri millään tavalla loukkaannu seuraavasta. Jos sinun asenteesi töihin lähdettäessä on se että ei ole saada rautoihin saati maihin sitä atk nörtti mikkihiirtä olet todellakin väärällä alalla kaikkeen läytyy keinot niitä pitää vain osata käyttää. Ja jos koet ettet itse pysty edellämainittuun niin vaihda alaa ennenkuin käy hassusti sinulle sille tyäkaverille mikä on joskus mukana.

Näissä keskusteluissa en ymmärrä sitä miksi paikkoja tai ammatteja pitää luokitella. Haluan kuulla perustelusi siihen miksi ravintola vaarallisempi kuin esim kauppakeskus tai virastonaula.

Ja mikä ihme siinä poliisin soittamisessa on niin vaikeata, koska kyllä minulle on ainakin huomattavasti tärkeämpää oma sekä muiden turvallisuus kuin ravintolan maine tai luvat.
teletappi

ViestiKirjoittaja pikkuinen » Pe Elo 18, 2006 9:34

jyri kirjoitti:Saat kuulostamaan tämän tosi helpolta. Väittäisin, ettei tuo noin helposti käy. Rautojen laittaminen on helppoa, jos äasiakasä sen sallii (tai ylimääräinen kiihko on taltutettu äpainimallaä) tai tilanteessa on monia.

Ei sitä missään vaiheessa ole helpoksi väitetty, mutta noin se kaikessa yksinkertaisuudessaan menee. Reenauskin auttaa jo huomattavasti, eihän se onnistu jos ainoa kokemus raudoittamisesta tulee vksta ja jenkkiläisistä poliisisarjoista.

jyri kirjoitti:Yksin toimiessa tilanne on aivan toinen. Nisti tietää että ravintolassa järjestyksenvalvoja on yksin (ja poliisia ei pienestä soiteta). Vartijana tilanne on toinen. Käsittääkseni he toimivat yleensä ryhmässä ja lisäapu on puhelimen päässä.

Häpänläpänpäppää. Viisi prosenttia vartiointikohteista on sellaisia, joista läytyy useampi kuin yksi. Tasan yhdessä kohteessa, missä olen itse ollut, on ollut minun lisäkseni kaksi muuta vuorossa, loput ovat olleet tasan sitä yksinään olemista, jos oppivuoroja ei lasketa mukaan. Se "lisäapu" on yleensä poliisi, tai sitten piirikuski joka tulee ehkä sen parinkymmenen minuutin päästä soitosta. Mikä ongelma sen poliisin pyytämisessä paikalle oikein onä

Jyri kirjoitti:Väittäisin ettet pystyisi edes selvin päin olevaa Helsingin yliopiston mikrotukihenkilää yksin raudoittamaan, jos hän laittaisi tosissaan vastaan. Mikrotukihenkilä ei ole koskaan mitään itsepuolustuslajeja harrastanut. Ja varmasti saisit myäs muutamia ilkeitä sivuosumia. Todennäkäisesti et saisi edes mikrotukihenkilää maihin.

Jaa, ja mistäs sinä sen tiedätä

Jyri kirjoitti:Missä tilanteessaä Totta kait suurin osa nisteistä lähtee puhumalla. Väittäisin että tilanne on useita kertaa pelottavampi/vaarallisempi ravintolassa kuin kauppakeskuksessa tjms.

Taas sellaista häpänläpänpäppää ettei mitään rajaa. Et ilmeisesti ole ikinä joutunut noiden puheittesi perusteella toimimaan, vaikka pelkäät ihan oikeasti oman henkesi ja terveytesi puolesta niin paljon että on melkein paskat housussa, ja tiedät ettei se apu tule todellakaan pian, ei ole mahdollisuutta soittaa kenellekkään, ei ole sitä radioa apuna eikä edes hälynappia, vaan on itse klaarattava tilanne. Yksintyäskentely on juurikin vartiointialan suurimipia kirouksia. älä väitä sellaista, mistä et tiedä yhtään mitään.
pikkuinen

ViestiKirjoittaja Mercenary » Pe Elo 18, 2006 10:46

jyri kirjoitti:Saat kuulostamaan tämän tosi helpolta. Väittäisin, ettei tuo noin helposti käy. Rautojen laittaminen on helppoa, jos äasiakasä sen sallii (tai ylimääräinen kiihko on taltutettu äpainimallaä) tai tilanteessa on monia.

Näin se vaan menee, ei siinä paljon muuta ole tehtävissä. Raudat saa kyllä päälle kun tietää mitä tekee ja miten tekee.

Melko kovaa uhoa. Tosin jos sinusta tuntuu tuolta, niin olet ihan oikeasti väärällä alalla. Mutta konstit on monet ja eräs näistä konsteista on tietää ja tuntea se fakta, että reilua peliä ei ole olemassakaan. Kun tuon muistaa, niin tilanteet alkavat kummasti päätyä raudoitukseen.

Mikse se nisti on muuten päässyt sinne ravintolaan edes sisälleä Kauppakeskuksiin niiden pääsyä ei voi estää, ravintolaan voi. JV on kussut hommansa jos ravintolasta läytyy rähisevä hepatiittimies.
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

ViestiKirjoittaja Jeshe » Pe Elo 18, 2006 10:55

Mercenary kirjoitti:Mutta konstit on monet ja eräs näistä konsteista on tietää ja tuntea se fakta, että reilua peliä ei ole olemassakaan. Kun tuon muistaa, niin tilanteet alkavat kummasti päätyä raudoitukseen.

Siinä on erittäin hyvä pointti.
Jeshe

ViestiKirjoittaja pikkuinen » Pe Elo 18, 2006 10:57

Jeshe kirjoitti:
Mercenary kirjoitti:Mutta konstit on monet ja eräs näistä konsteista on tietää ja tuntea se fakta, että reilua peliä ei ole olemassakaan. Kun tuon muistaa, niin tilanteet alkavat kummasti päätyä raudoitukseen.

Siinä on erittäin hyvä pointti.

Samaa mielt
pikkuinen

ViestiKirjoittaja jyri » Pe Elo 18, 2006 11:40

teletappi kirjoitti:
jyri kirjoitti:
pikkuinen kirjoitti:Maahan, rautoihin ja maijaanä

älä nyt Jyri millään tavalla loukkaannu seuraavasta. Jos sinun asenteesi täihin lähdettäessä on se että ei ole saada rautoihin saati maihin sitä atk närtti mikkihiirtä olet todellakin väärällä alalla kaikkeen läytyy keinot niitä pitää vain osata käyttää. Ja jos koet ettet itse pysty edellämainittuun niin vaihda alaa ennenkuin käy hassusti sinulle sille tyäkaverille mikä on joskus mukana.
Kiitos asiallisista mielipiteistä. Kaikkiin en ehdi vastaamaan heti.
Itselläni on kokemusta vain kolmesta narikkafirmasta. Vaikka pelkään, pohdin ja analysoin. Kahdesta saan edelleen täitä (yksi firma on näistä jo lopettanut).

Mikkihiirestä ei ole puhuttu. Läski voisi olla parempi kuvaus 190 cm/ 112 kg. itse koen olevani enenmän Atk-nörtti, kuin järjestyksenvalvonta-alan ammattilainen. Ja rohkenen väittää puoletkaan tämän foorumin käyttäjistä EI saa "Atk-nörttiä" rautoihin yksin. Olen ensi viikolla menossa harjoittelemaan painimista. Salille voi tulla kokeilemaan. Tarjoan kymmenelle ensimmäiselle raudottajalle pizzat. :D

PS: tämä ei ole uhoamista vaan haaste!
jyri

ViestiKirjoittaja teletappi » Pe Elo 18, 2006 11:47

No kylläpäs on isot puheet aloittelijalla
teletappi

ViestiKirjoittaja jyri » Pe Elo 18, 2006 12:24

Pientä selvennystä. Tuo portsari josta ensimmäisestä viestissä kerroin soitti minulle ja selvensi tarinaani. Kyseessä ei ollut nistinisti (siis joka päivä piikittäjä). Heistä ei yleensä tule harmia.

Tämä kyseinen tapaus oli yllätys virolainen, jolla kohtalainen nyrkkeilytausta ja huumeiden käyttä on satunnaista viihdekäyttää. Kooltaan hän on normaalia suurempi. Näiden asioiden takia vääntätilanne oli "tiukempi".
jyri

ViestiKirjoittaja pikkuinen » Pe Elo 18, 2006 12:29

Mikset sitten puhunut viihdekäyttäjästä
pikkuinen

ViestiKirjoittaja jyri » Pe Elo 18, 2006 12:31

pikkuinen kirjoitti:Mikset sitten puhunut viihdekäyttäjästää
Sori. Minun vikani. Nopeasti kirjoitettuna jäi tärkeitä asioita mainitsematta.
jyri

Seuraava

Paluu Järjestyksenvalvonta ravintoloissa