tuoppien blokkaaminen

Keskustelua ravintoloiden järjestyksenvalvonnasta.

Valvojat: jampula, pihapoliisi

Kuuluuko ovella töihinne tuoppien blokkaaminen?

Kyllä
31
28%
Riippuu ovesta
48
43%
Ei
33
29%

Ääniä yhteensä : 112

tuoppien blokkaaminen

ViestiKirjoittaja Eetu » La Heinä 08, 2006 8:44

Kuuluuko ovella täihinne tuoppien blokkaaminen?
Eetu

ViestiKirjoittaja rbt » La Heinä 08, 2006 11:31

Omilla tyäpaikoilla on tarjoilijat ja blokkarit hoitanut blokkaamista, mutta on kuulunut myäs omaan toimenkuvaan. Lasiset tuopit ja pullot on hyvä kerätä pois ennen kuin ne menee rikki ja joku loukkaa niihin itsensä. Lasiset pullot ja tuopit saattavat myäs toimia aseina tappelussa.
rbt

ViestiKirjoittaja jyri » La Heinä 08, 2006 11:43

Tuoppien blokkaaminen on hyvä tapa katsella asiakkaiden kuntoa ja myäs asiakkaita rauhoittava vaikutus.
Blokkaamisesta pitäisi saada erillinen korvaus. Olen toiminut räkäläissä ja tätä ei ole koskaan maksettu. Käsittääkseni tämä on tosi yleistä. Saako teistä joku erillistä blokkauslisää? Kuinka paljon tällainen lisä voisi olla?
jyri

ViestiKirjoittaja Tomppa » Ma Heinä 10, 2006 3:39

Ettei vaan olisi ns. yleisesti totuttu tapa toi tuoppien blokkaaminen. Ite kun olen ollut ovilla missä ei ole ollut juuri mitään tekemistä, niin se että saa kävellä muutaman metrin parin tuopin blokkaamisella, on ollut ihan ok. Kertaakaan ei ole vaadittu, muttei myäskään kielletty. Kuitenkin tarjoilijoiden kanssa ollaan enemmän tai vähemmän tyäkavereita, vaikkei välttämättä olekkaan sama palkanmaksaja, tai jopa toinen osapuoli on alihankintana paikalla, niin molemmin puolinen apu on yleensä tervetullutta.
No Pain, No Gain!
Tomppa

ViestiKirjoittaja Rookie » Ke Heinä 12, 2006 11:17

Ainakin sen olen huomannut että lasien ja tuoppien kerääminen luo hyvää tyäilmapiiriä, toki myäs aiemmat kommentit ovat kaikki osaltaan paikkaansapitäviä turvallisuuden ja muiden seikkojen näkäkulmasta.

Huomasin myäs miten tärkeää blokkaaminen oli asiakkaisiin tutustumisen kannalta, kun aloitin nykyisessä tyäpaikassani (olen ravintolan kirjoissa).

Ja kyllä asiakkaat arvostavat blokkaamista "harrastavaa" portsariakin, jos tippien määrästä päättelee :D
Rookie

ViestiKirjoittaja Pumppis84 » Ti Heinä 18, 2006 15:52

Toisessa ravintolassa kuuluu blokkaus, toki tarjoilijatkin sitä tekee, mutta jos ei ole muuta tekemistä, niin itseki voi blokata.
Pumppis84

ViestiKirjoittaja p.p.p. » Ti Heinä 18, 2006 20:02

Omasta kokemuksesta sanon että ed.mainitut asiat pitävät hyvin paikkansa. Olen blokkaava poke ja olen huomannut myäs sen, että raflat mielellään ottavat kahdesta pokesta blokkaavan kun siitä on raflalle kyllä etua. Eikä kukaan tuu haukkuun laiskaks. yä kerhossa ollessani en blokannut niissä kyllä riittää muutenkin täitä, mutta pubi tyylisissä paikoissa se on kyllä kaikille eduksi. itse en saa blokkaus lisää ja olen kyllä sitä mieltä, että siitä saisi kyllä tulla pieni rahallinen korvaus.
p.p.p.

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » Ti Heinä 18, 2006 23:17

p.p.p. kirjoitti:...siitä saisi kyllä tulla pieni rahallinen korvaus.

Ei siitä sen enempää rahaa tarvitse maksaa. Itse pubeissa blokkailen pois tuoppeja, kun katson niiden vaarantavan omaa tai asiakkaan turvallisuutta. Eräässä postotilanteessa kolleegani talutti käsivarresta asiakasta pihalle ja asiakas otti viereiseltä päydältä tuopin ja pamautti olkansa ylitse kolleegaa sillä keskelle päätä - lopputuloksena 6 tikkiä. Jo sen takia ne olisi hyvä siivoilla pois pyärimästä.

Toinen asia on se että sillä saadaan sitä näkyvää valvontaa sinne räkäl...baariin ja ennaltaehkäistyä mahdollisia riitoja.

Kolmas seikka on se, että saadaan blokattua tuoppien lisäksi ne känniset torkkujat raittiiseen ottamaan happea ja mahdollisesti nukkumaan naapuribaariin.
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja p.p.p. » Ke Heinä 19, 2006 14:23

siitä korvauksesta vielä en oo ikinä pyytäny, mutta tämä satakuntalainen ahne perus luonne...
p.p.p.

ViestiKirjoittaja cebic » Ke Heinä 19, 2006 14:57

Itse olen ravintolassa moniduunarina ja miun tyänkuvaan ei kuulu blokkaus, mutta teen sitä, koska parempi tosiaan kerätä ne pois ennenkuin sattuu vahinkoja.
Toisaalta myäs sitä arvostetaan, että poket ja muutkin tyäntekijät ohikulkiessaan nappaavat laseja mukaan. Tippeihinkin se voi vaikuttaa.
Ja samalla pystyy tosiaan tarkistamaan asiakkaiden kuntoa huomaamattomasti. Miusta tuo on sellainen asia, josta ei tarvii maksaa ylimääräistä, se ei rasita varmasti ketään niin paljoa. Että kerätkään vaan jos haluaa, mut jos ei vois enempää kiinnostaa niin jättää tekemättä.

Kyllä itse ravintoloisijana arvostaisin eniten niitä duunareita, jotka tekee vähän muutakin kuin sitä millä nimekkeellä palkka maksetaan.
Myäs asiakkaiden silmissä se näyttää paremmalta että autetaan muita, kuin istutaan pelkästään lehtiä lukemassa omassa pisteessä.

Mulla on kyllä viihteellä ollessani paha tapa kerätä tuoppeja mukaan lähipäydistäkin, kun menen tiskille tilaamaan lisää Absolut Helsinkiä.
On sitä joskus joutunut menemään väliin alkavaan tappeluunkin vaikka on vapaalla. Viimeksi tällä viikolla (olisi muuten palanut puolet naamasta toisella miehellä)...
cebic

ViestiKirjoittaja siti84 » Ti Helmi 12, 2008 22:07

jos meillä on tosi vilkas ilta niin meille on maksettu blokkaamisesta yleensä 3h peruspalkka siis normi palkan päälle..
siti84

ViestiKirjoittaja kessunen » Ke Helmi 13, 2008 12:16

on ne hyvä kerätä pois ennen kun porukka on niin kännis ett vois alkaa tappelu..vois myös aatella ett ne on teräas, joka täytyy kerätä pois :?
kessunen

ViestiKirjoittaja MV » Ma Syys 15, 2008 12:42

Blokkailen yleensä aina. Vaikka paikassa ei sitä välttämättä 'vaadita'.

Niinkuin joku mainitsi, niin siinä sivulla kun blokkailee voi kuunnella asiakkaita sivukorvalla ja arvioida heidän mielialansa/kuntonsa.

Ja helpompi se tuoppi on siitä pöydältä blokata, toisinkuin lattialta palasina.
MV

Re: tuoppien blokkaaminen

ViestiKirjoittaja rauta-arska » Ke Huhti 22, 2009 8:31

Kohteessani on palkatut blokkaajat/tiskarit enkä saa lisää siitä, mutta kuten moni jo täällä sanonutkin niin blokkaamisen yhteydessä näkee jengin kunnon ja samalla ehkäisee mahdollisia tuoppien heittelyitä yms. häiriötilanteita.
Asiakas on aina oikeassa ja pamppu vasemmassa.
rauta-arska

Paluu Järjestyksenvalvonta ravintoloissa