Narikka

Keskustelua ravintoloiden järjestyksenvalvonnasta.

Valvojat: jampula, pihapoliisi

Narikka

ViestiKirjoittaja normaali » Ke Touko 27, 2009 14:04

Työkaver hukkasi asiakkaan takkia viikonloppuna ja kaikki töissä olevien pokeiden palkasta vähennettiin kyseisen takin korvaus kustannukset.. :twisted: miten tälläsessa tapauksessa yleensä toimitaan?? Mielestäni se on väärin että mun palkasta vähennetään osuus ku en edes ollut narikassa koko illan aikana vaan kiertelin salin puolella!
Onko kellään kokemusta tällaisesta. Vanha poke sanoi ettei ikinä ole joutunut maksamaan kellekään aikasemmin ja miettii jopa hommien lopettamista tän takia..
Oon kuullu että firmoilla maailmalla olisi vakutukset jotka korvaa tälläsissä tapauksissa?? Mut kuka maksaa vakutukset ja eikö olis halvempi ja fiksumpi laittaa kamera joka kuvaa narikkaa tälläisiä tapauksia varten.. Ärsyttää maksaa toisten mokia!!! Mielestäni pitäisi riittää että joudutaan siivoo narikkaa ennen työvuoroo! Luulis että se on siivojan homma! Eikö.. :?: :?:
normaali

Re: Narikka

ViestiKirjoittaja gottfrid » Ma Kesä 01, 2009 6:25

Niissä paikoissa missä olen työskennellyt joissa ollut narikkaa niin yrityksellä on ollut vakuutus, mokan sattuessa kaikki poket jakoivat omavastuu osuuden. Tuntuuhan se pahalta että joutuu maksumieheksi jonkun muun mokasta, mutta käännä kakkua toisinpäin, sulla olisi varmaan aika orpo olo jos hävittäisit asiakkaan takin ja joutuisit yksin korvaamaan sen.
gottfrid

ViestiKirjoittaja Esimies » Ma Kesä 01, 2009 11:00

Onhan se ikävä homma joka kerta kun jonkun tavarat häviää/hukataan narikasta. Kaikissa kohteissa joissa työskentelen on vakuutus firman puolesta, omavastuu jää työvuorossa olleiden portsareiden maksettavaksi. Se on mun tietääkseni ihan normi käytäntö tänäpäivänä. Kameravalvonta narikassa on ihan hyvä ratkaisu, jälkikäteen voidaan esimerkiksi tarkastaa että asiakas todellakin on tuonut takkia narikkaan jne.. Kannattaa keskustella asiasta esimiehesi kanssa.
Better safe than sorry
Esimies

ViestiKirjoittaja normaali » To Huhti 08, 2010 12:26

Taas pääsiäisenä oli asiakkaan rotsi hukassa ja joudutaan koko porukka maksamaan..
Täytyy vissiin lopettaa nää ovihommat ja siirtyä tapahtumapuolelle :x
Kuinka yleistä se oikein on että takkeja häviää narikasta?
Useita vuosia on tullu oltua ovilla eikä mitään takkeja aikasemmin oo hävinnyt ja nyt viimeisen
vuoden sisällä on hävinnyt useampi..
Oon nähnyt että joissain ravintoloissa on kyltti: RAVINTOLA EI VASTAA NARIKKAAN JÄTETYISTÄ ARVOTAVAROISTA :!:
Mitä tämä tarkoittaa? Eivätkö he muka korvaa jos jotain häviää? Jos näin on niin tulee halvemmaksi teettää kylttiä kun
maksella näitä takkeja jotka narikkatunarit hukkaa :twisted:
normaali

ViestiKirjoittaja Riddaren » Pe Huhti 09, 2010 13:45

Aika monessa paikoissa lukee nykyään RAVINTOLA EI VASTAA NARIKKAAN JÄTETYISTÄ ARVOTAVAROISTA..
Joissain paikoissa lukee myös että: ravintola ei ota isoja laukkuja säilytykseen. Mutta mitä luokitellaan sitten arvotavaroiksi :?: :?:
Mun näkemys on se että kyllä te edelleen joudutte korvaamaan hukkuneita takkeja vaikka teillä olisi kyltti: ravintola ei vastaa narikkaan jätetyistä arvotavaroista..
Kannattaa olla tarkkana ennen ku lähtee korvaamaan omaisuutta, mm. kysellä takin koko, merkki, ostopaikka, hinta ja sen lisäksi vaatia narikkalappua.
Vielä ennen kun korvaa kannattaa käydä siellä ostopaikalla varmistamassa että hinta on oikea.
Jos teillä häviää paljon niin kannattaa varmaan kans pitää joku palaveri työntekijöiden kesken ja miettiä mistä se johtuu että takkeja häviää niin usein :roll:
If you want to be the best, you have to take out the best
Riddaren

ViestiKirjoittaja Niko » Ma Huhti 12, 2010 22:31

Nyt on sitten sellanen tilanne meidän työpaikalla että takki hävis, asiakas väittää että taskussa oli iphone3g ja melkein 2 tonnia rahaa! Vaatii korvausta ja illan aikana tarjoilija oli puoli tuntia auttamassa ruuhka-aikaan. Ilmeisesti sotki laput, mutta ei ole varmuutta. Korvaajaa etsitään. Kai asiakkaankin pitää todistaa että oli taskussa melkein 2 tuhatta, muutnhan seuraava sanoo että oli 8 tuhatta ja taas maksetaan! Lievästi vituttaa tällanen!
Niko

Paluu Järjestyksenvalvonta ravintoloissa