Omistaja kävelee järjestyksenvalvojan yli

Keskustelua ravintoloiden järjestyksenvalvonnasta.

Valvojat: jampula, pihapoliisi

ViestiKirjoittaja siti84 » Ti Helmi 12, 2008 22:00

Hermokapseli kirjoitti:Toi on niin perseestä. Teen nyt XX baarin ovella keikkaa ja tämä pomo
astuu koko ajan siellä portsarin varpaille. Neuvoo koko ajan ja sitten
poisto vaiheessa tulee huutelemaan seläntaakse asiakkaalle kaiken näköistä
paino kelvotonta. Olisi joskus kiva päästää asiakas käsistä vahingossa.
Oppisi oleen. :D Ja miten te suhtaudutte tähän tuoppien keräämiseen
pöydistä? Itse ilmoitin heti että loppuu portsarin hommat samantien
jos tässä ruvetaan keräämään vielä mukeja pöydistä.
Muutenkin saa niellä niin paljon paskaa omistajalta/asikkailta. Että :twisted:

helpompi se on käydä tekee kierros siellä kapakassa jos keräilee muutaman lasin matkaan pöydistä varsinkin pubi tyylisissä ravintoloissa. meillä päin muuten asiakkaat miettii "et mitä vittua tuo poke meitä kyttää" muutama tyhjä lasi kädessä niin helpottaa tarjoilijoittenkin työtä..
siti84

Re: Omistaja kävelee järjestyksenvalvojan yli

ViestiKirjoittaja Esimies » Ma Touko 25, 2009 8:36

Onhan se perseestä kun omistaja jakaa ristiriitaisia ohjeita tai on kännissä omassa ravintolassa ja puuttuu poken toimintaan.. ite oon ollu muutamassa paikassa duunis mis on ollu ongelmia kännisten omistajien kanssa.. jos se omistaja aiheuttaa paljon hämminkiä niin eiku rautoihin ja putkaan, siitä ne yleensä oppii..!
Mitä lasien blokkaamiseen tulee, niin eihän se ole poken tärkein tehtävä. Mutta tuskin siitä mitään haittaa on jos kerää muutaman mukin kasaan kun kiertää tai on rauhallista. Varsinkin lattialla olevat lasit kannattaa nostaa ettei asiakkaat tai herra järjestyksenvalvoja itse kaadu niitten päälle.. jos vaan ego antaa periks tämän verran! 8)
Better safe than sorry
Esimies

ViestiKirjoittaja Viki » Ma Huhti 12, 2010 15:29

No niin, tänään soi puhelin ja omistaja valitti ja valitti ja valitti...aiheena oli että kun HÄNEN :evil: sukulaisensa oli tapellut (aloitti) ja joutunut poistetuksi suvun omistamasta ravintolasta. Kysyi, olenko tosissani. Vastasin että olen, laki on kaikille sama ja olen mielestäni toiminut oikein. Häiriön aiheuttaja poistettiin rauhallisesti.

-> Hommat loppui sitten siihen. Eli kenkää tuli!!! Onko neuvoa: haastanko oikeuteen vai mitä teen? Olin palkkalistoilla osa-aikaisena verokortilla ja työsopimus suullinen.

P.S. Kesätapahtumiin (myös viikonloppuisin olis nyt sitten 1 JV vapaana).
Viki

ViestiKirjoittaja bablo » Ke Huhti 14, 2010 8:15

Kyllä tuossa laittoman irtisanomisen ainekset on (ellei muita syitä ollut). Kannattaa jutella työasioista perillä olevan lakimiehen kanssa ja tehdä asiasta juttu. Täällä foorumillakin mainosti joku lakimies.
bablo

ViestiKirjoittaja Mr.Body » To Huhti 22, 2010 13:04

Ei muuten kävele minun ylitse töissä ollessani! :evil:
Mr.Body

ViestiKirjoittaja bablo » To Huhti 22, 2010 18:38

Käveleekö muulloin?
bablo

ViestiKirjoittaja bouncer79 » Ma Touko 10, 2010 15:44

Ihan hyvänä lähtökohtana mielestäni voi pitää sitä,että illan alussa kysyy mitä mieltä ravintoloitsija on mistäkin linjasta asiakkaiden suhteen ja alussa jo sovitaan kuka tekee,mitä tekee,ettei tule väärinkäsityksiä.itselläni ei ole koskaan baarmikko,tms kävellyt yli,kun alusta alkaen on selvää että kuka hoitaa järjestyksenvalvonnan ja kuka sen viinan myymisen/myynnin lopettamisen jne...
bouncer79

ViestiKirjoittaja Sledgehammer » To Kesä 10, 2010 0:36

bouncer79 kirjoitti:Ihan hyvänä lähtökohtana mielestäni voi pitää sitä,että illan alussa kysyy mitä mieltä ravintoloitsija on mistäkin linjasta asiakkaiden suhteen ja alussa jo sovitaan kuka tekee,mitä tekee,ettei tule väärinkäsityksiä.itselläni ei ole koskaan baarmikko,tms kävellyt yli,kun alusta alkaen on selvää että kuka hoitaa järjestyksenvalvonnan ja kuka sen viinan myymisen/myynnin lopettamisen jne...

Eihän sitä nyt voi joka illan alussa kysyä. Kanta-asiakkaat katoaa tollasesta paikasta jos joka ilta linja vaihtuu! :evil:
-Guns dont kill people. Bullets do.-
Sledgehammer

ViestiKirjoittaja bouncer79 » La Kesä 12, 2010 11:38

Niin no, harvemmin känninen asiakas,jota olet poistamassa,alkaa vinkumaan mistään linjasta...fakta on että toisinaan ravintoloitsijat tahtovat että pidetään esim.tiukempaa linjaa,esim.erikoisiltoina tms.se oli lähinnä pointtina...itselläni lähtökohtaisesti on ollut ihan suht hyvin ravintoloitsijaa tyydyttävä linja esim.sisäänpääsyn kriteereiden suhteen.Tosin olen kyllä törmännyt urani aikana ravintoloitsijaan,yhteen jos useampaan, jotka ovat linjaa kysyttäessä todenneet, että"ihan sama,kunhan homma toimii".Sellaisessa paikassa on hyvä olla töissä,tietää varmana että henkilökunta ei tule puuttumaan poistotilanteisiin kävelemällä yli tms.
bouncer79

Edellinen

Paluu Järjestyksenvalvonta ravintoloissa