Osa-aikainen järjestyksenvalvontatyö& verovähennys

Verotukseen, palkkaan, työsuhteeseen ja yrittäjyyteen liittyvää keskustelua
(otsikon alle on siirretty aiempaa aiheeseen liittyvää keskustelua).

Osa-aikainen järjestyksenvalvontatyö& verovähennys

ViestiKirjoittaja jyri » Ke Loka 18, 2006 20:16

Moni laittaa kilsat verotukseen. Ja käsittääkseni ne menee hyvin verottajalta läpi..

Mitens jv-varusteet? Esim. Jos hommais viiltosuojaliivin, uudet housut ja vähän muutakin täydennystä. Kuinka verottaja hyväksyy nämä?
jyri

ViestiKirjoittaja gottfrid » Ke Loka 18, 2006 22:03

Tottakai JV-varusteet, housut, takit, kengät ym. voi laittaa verotukseen. Siihen voi myös esim. laittaa km-korvaukset, päivärahat, puh.laskun, laajakaistalaskun, Eli kaikki kulut mitä työstäsi kertyy...
gottfrid

ViestiKirjoittaja cebic » To Loka 19, 2006 15:45

Toki ne kaikki kannattaa laittaa verotukseen, jos jaksaa nähdä hieman vaivaa ja sählätä kuittien kanssa. Ja summat alkavat olla kohtuullisen suuria.

Mie en henkilökohtaisesti jaksa laittaa esim. jv-lätkiä, kenkiä ja käsirautoja verotukseen, niin pienistä summista miulla kyse, että enemmän siitä ois vaivaa niitä lähteä hakemaan kuin sitten lopulta hyötyä. Mulla tänä vuonna tuo summa olis n. 200e, jonka voisi laittaa verotukseen, kun kilometrejä minulle ei kerry.
cebic

ViestiKirjoittaja gottfrid » To Loka 19, 2006 18:46

cebic kirjoitti:Toki ne kaikki kannattaa laittaa verotukseen, jos jaksaa nähdä hieman vaivaa ja sählätä kuittien kanssa. Ja summat alkavat olla kohtuullisen suuria.

Mie en henkilökohtaisesti jaksa laittaa esim. jv-lätkiä, kenkiä ja käsirautoja verotukseen, niin pienistä summista miulla kyse, että enemmän siitä ois vaivaa niitä lähteä hakemaan kuin sitten lopulta hyötyä. Mulla tänä vuonna tuo summa olis n. 200e, jonka voisi laittaa verotukseen, kun kilometrejä minulle ei kerry.

Aivan totta, Mä en sit taas ymmärrä noista kirjanpitohommista mitään. Joten mun kirjanpito asiat hoitaa tilitoimisto, eikä ole kallista. Maksoin siitä viime vuonna n. 200€. Eli alle 20€/kk. Ja silloin hän hoitaa kaiken muun paitsi laskujen tekemisen ja lähettämisen...
gottfrid

ViestiKirjoittaja cebic » To Loka 19, 2006 18:57

Juu, jos tosiaan on tarvetta, tuo on paras vaihtoehto.

Miulla kun ei oo mitään y-tunnusta eikä toiminimeä ja hommatkin on niin pieniä ja verokortti riittää ja verovähennyksiä en hae, niin en tarvitse mitään apua tilitoimistosta.
Mutta sitten joskus jos liikenne pankkitileillä kasvaa ja tulee erilaisella pohjalla tehtyä töitä, tilitoimistolle on tarvetta.
Välttyypähän myös siltä, että tulis jotain vahinkovirheitä.

Voin kyllä sanoa erään yhdistyksen taloudenhoitajana, että kirjanpito on jostain syvältä! :twisted:
cebic

Paluu Verotus, palkka, työsuhde