Lampirock Tuusulassa

Keskustelua tapahtumien järjestyksenvalvonnasta.

Valvojat: jampula, pihapoliisi

ViestiKirjoittaja cebic » To Elo 10, 2006 22:05

Edelleenkin, itse olen "maksanut" j?rkk?koulutukseni tekem?ll? t?it?, aloittanut sielt? pohjalta ja nollapalkalla. Edelleenkin autan kavereita h?d?ss? ilmaiseksi, jos vaan k?y aikatauluihin.
Tuo toteamus ketjun alussa oli l?hinn? viittaus muihin viestiketjuihin, joissa porukka totes ett? eiv?t l?hde esim. tyyliin alle 10e mihink??n duuniin.
Parasta on keltanokkana alottaa vaikka sielt? hyv?ntekev?isyydest?, kun ei oo pahemmin rahkeita rueta ensimm?isen? palkkoja vaatimaan.
Tietysti jokainen tyylill??n eik? sais antaa sen kusen nousta p??h?n, vaikka kuinka ois ammattilainen. Ammattiylpeys ja osaaminen on eri asiat kuin p??h?n noussut pissi.
cebic

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » To Elo 10, 2006 23:40

cebic kirjoitti:Tuo toteamus ketjun alussa oli l?hinn? viittaus muihin viestiketjuihin, joissa porukka totes ett? eiv?t l?hde esim. tyyliin alle 10e mihink??n duuniin.

Se ero l?htemisess? ja l?htem?tt?j?tt?misess? on juurikin siin? ett? jos siell? on isoine kourineen JV-firma j?rjest?j?n ja minun v?liss? kahmimassa omaan pussiinsa dollareita ja minulle tullaan sanomaan ett? "tule ker??m??n kokemusta, saat t-paidan", niin pit?k??t omat talkoot vain kesken??n.

Hyv?ntekev?isyytt? harrastan kyll? silloin kun ne menee lyhent?m?tt?m?n? hyv??n tarkoituksiin, niinkuin esimerkiksi el?m? lapselle -konserteissa yms. mutta jos siell? joku v?tys koittaa kupata v?list?, niin silloin palaa vati.
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja cebic » To Elo 10, 2006 23:57

Kyll
Viimeksi muokannut cebic päivämäärä To Elo 10, 2006 23:59, muokattu yhteensä 1 kerran
cebic

ViestiKirjoittaja cebic » To Elo 10, 2006 23:58

Kyll? itse olen tehnyt my?s tolla paitapalkalla t?it? alkuaikoinani.
Ja voin tehd? vastaisuudessakin, ei pid? vannoa liikaa olevansa tekem?tt? jotain. Eli kaveria autetaan ilmaiseksikin, jos ei palkkaa ole mahdollista saada ja aikataulut k?y yhteen.
cebic

ViestiKirjoittaja Mercenary » Pe Elo 11, 2006 0:46

Minuuttiakaan en ole talkoita tehnyt ja kurssini maksoin itse.
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

jeps.

ViestiKirjoittaja Janne78 » Pe Elo 11, 2006 12:06

Itse kaikki kurssini maksoin min?kin niin jv, kuin vartijapuolellakin. Molemmissa tosin sattui bongaamaan aika edulliset paikat, jv-kurssit mm. k?vin parin p?iv?n v?liajalla per?kk?in ja yhteens? maksoivat 75e molemmat kaksi. Eli sen puoleen ei ole ollut koskaan nalkissa minnek??n p?in jotenkin ty?velvoitettuna.

Itse kun aina tehnyt maksullisia hommia siell? sun t??ll? pitk??n, niin silm? on kyll? kehittynyt seulomaan paikat jotka oikeasti ovat hyv?ntekev?isyytt? ja "ei edes kehtaisi pyyt?? maksua" -paikkoja, niist? paikoista joissa k??rit??n rahaa v?list? milloin kukakin ja jv:t hankitaan talkoopohjalla, ett? saadaan vaadittava m??r? nimi? paperiin ja liiviporukkaa paikalle.

Moni tietysti sanoo, ett? tarvitaan kokemusta ja tulevat siksi ilmaiseksi, mutta kyll? etenkin paremmin maksavat ja fiksut firmat aika lailla sivuuttavat ty?kokemukset jossain ykk?sdivarin futispeleiss? ja alkoholittomissa kes?tapahtumissa...Itselleen tietty saa kokemusta mutta eip? n?ill? monesti sitten oikein firmoja vakuutella. Tosin moni firmakin tietty, etenkin pienempi, ottaa sitten jokaisen listoilleen jonka vain saa. Keikkojen m??r? sitten voi tosin olla joku yksi vuodessa.

Ongelma monesti tulee talkoopaikoissa eteen siin?, ett? aina on sen verran el?m?? ja menoa ett? ainakin muutamia hommansa osaavia ja v?liin menemisen edes uskaltavia aina muutamia tarvisi. Sitten jakauma kuitenkin on valtaosa varttuneempaa v?ke? ja muutamia aivan tuoreita aloittelijoita, etenkin yhdistyspohjalla jos ollaan. Yht?lailla ei sitten oikein tule hommasta mit??n, ei tiedet? mit? pit?isi tehd?, ei ole mit??n yhteisesti sovittua, ja ns. sel?nk??nt?ji?kin on aivan liikaa.
Jape78-Nuorempi JV
Janne78

ViestiKirjoittaja PPa » Pe Elo 11, 2006 13:31

Tuleehan noita "ilmaiskeikkoja" tehty? aina silloin t?ll?in, eli ruuat ja matkakorvaukset oon noista saanut. L?hinn? kavereitten apuna oon ollut, kun ker??v?t yhdistykselleen rahaa. Kyseisen yhdistyksen apua kun joskus saattaa joskus itsekin tarvita...

Janne78 kirjoitti:Moni tietysti sanoo, ett? tarvitaan kokemusta ja tulevat siksi ilmaiseksi, mutta kyll? etenkin paremmin maksavat ja fiksut firmat aika lailla sivuuttavat ty?kokemukset jossain ykk?sdivarin futispeleiss? ja alkoholittomissa kes?tapahtumissa...Itselleen tietty saa kokemusta mutta eip? n?ill? monesti sitten oikein firmoja vakuutella. Tosin moni firmakin tietty, etenkin pienempi, ottaa sitten jokaisen listoilleen jonka vain saa. Keikkojen m??r? sitten voi tosin olla joku yksi vuodessa.

Noissa kaikenlaisissa pikku tapahtumissa, joita noi yhdistykset yleens? hoitavat, saa isoihin tapahtumiin verrattuna huomattavan paljon kokemusta ainakin yhdest? asiasta, nimitt?in asiakaspalvelusta. Noissa kun jv:den kuvitellaan hoitavan kaikki mahdolliset asiat opastuksesta "kiinteist?huoltoon" :wink:

Janne78 kirjoitti:Ongelma monesti tulee talkoopaikoissa eteen siin?, ett? aina on sen verran el?m?? ja menoa ett? ainakin muutamia hommansa osaavia ja v?liin menemisen edes uskaltavia aina muutamia tarvisi. Sitten jakauma kuitenkin on valtaosa varttuneempaa v?ke? ja muutamia aivan tuoreita aloittelijoita, etenkin yhdistyspohjalla jos ollaan. Yht?lailla ei sitten oikein tule hommasta mit??n, ei tiedet? mit? pit?isi tehd?, ei ole mit??n yhteisesti sovittua, ja ns. sel?nk??nt?ji?kin on aivan liikaa.

Kertaakaan en ole joutunut noissa talkoo paikoissa k?ytt?m??n voimakeinoja, poistojenkin m??r? on laskettavissa yhden k?den sormilla. Ja ainoa kerta kun olen joutunut noissa pyyt?m??n lis?? apua paikalle, oli yhden kaatuneen teltan pystyyn saamisessa :D
PPa

Niinp

ViestiKirjoittaja Janne78 » Pe Elo 11, 2006 15:52

Aivan oikeassa olet noissa edellisiss? maininnoissasi PPa, mutta itselleni on sitten matkan varrelle kertynyt jonkunverrankin ns. jeesauskeikkoja joissa on pyydetty kai jonkun silmiss? hieman ns. enemm?n hommia tehneen? aivan t?h?jen seuraksi.

Vaikka eih?n nyt kukaan ole n?iss? hommissa "t?ysin valmis" niin sanon silti, ett? enemm?n ep?onnistuneita valintoja en omiin silmiini olisi voinut kuvitella teht?neen muutamallakin kerroista. Jos mm. yht? pahimmista er??n tapahtuman paikoista (kaljoitteluun k?ytetty? venerantaa) on laitettu vahtimaan kaksi naishenkil?? jotka hypp??v?t j?rveen pakoon kun alaik?inen humalainen alkaa sanallisesti uhkailla niin jotain on kyll? pieless?. Ja t?m?kin virhe toistettiin my?hemmin uudelleen, kun menih?n edelliskerralla niin hyvin kokonaisuutena...Tosin paikka vaihdettiin aika ?kki? kun huomattiin, ett? ketk?s ne siell? taas on laitettu p?llistelem??n.

N?m? nyt tietysti ovat vain ihan tapauskohtaisia huonoja tuureja, mutta jos t?llaisia alkaa kasautua niin menee siin? jotenkin usko kaikkeen liian harrastusmaiseen jv-toimintaan. Siis jos kyse on paikoista joissa oikeasti kyll? pit?isi olla edes jonkunverran homman hallitsevia ns. avainpaikoissa. Olkoot sitten pahimmat t?h?t vaikka jotain mets?nreunoja vahtimassa ettei kukaan sammu sinne tai alaik?iset tule maksamatta.
Jape78-Nuorempi JV
Janne78

Lampirock 2007

ViestiKirjoittaja Päällikkö » La Huhti 28, 2007 21:39

Herätellään tämä keskustelu jälleen henkiin. Tänä Herran Wuonna 2007 kaikki ne ekakertalaiset kokemuksenmetsästäjät tai hyväsydämiset ammattilaiset, jotka haluavat osallistua 18.8. järjestettävän Lampirockin jv-toimintaan, saavat ottaa minuun yhteyttä vaikkapa yv:llä!!
Päällikkö

Järkkäreitä Lampirockiin!

ViestiKirjoittaja Päällikkö » Ma Heinä 02, 2007 20:28

Lampirock 2007 lähestyy, ja reippaita järjestyksenvalvojia kaivataan työn pariin. Osoitteesta www.lampirock.net voit tutustua tapahtuman sijaintiin, aikatauluun ja esiintyjiin. Mikäli haluat kokemuksia yleisötapahtuman järjestelyistä, ota yhteyttä vaikka yv:llä.
Päällikkö

Edellinen

Paluu Järjestyksenvalvonta tapahtumissa