Onko kokemuksia näistä kaasuista

Keskustelua järjestyksenvalvojien varusteista

Valvojat: jampula, pihapoliisi

Onko kokemuksia näistä kaasuista

ViestiKirjoittaja Blan » Ma Tammi 01, 2007 17:33

On tässä tulossa tilanne että tarvitsee kaasu hankkia ja olen nyt etsinyt tietoa mikä olisi paras vaihtoehto. Käyttökohde olisi järkkäri hommiin isoon ravintolaan. n.800-1000henkilöä. Olen miettinyt kahta eri vaihtoehtoa Bodyguard ja First Defensen geelimäistä sumutinta. Onko kellään tietoa/kokemusta tästä geelimäisestä aineesta? kuinka paljon se esim. leviää ilman mukana ympäristöön? Kaikki asiallinen tieto ja mielipiteet on tervetulleita =)
Blan

ViestiKirjoittaja rauta-arska » Ma Tammi 01, 2007 19:46

Kun kyseessä on iso ravintola niin älä missään tapauksessa osta OC:tä sumutin versiona. Se on ikävä ottaa haukkuja/potkuja vastaan omistajalta kun baari joudutaan tyhjentämään. Geeli on todella hyvä. Ei leviä ilmassa. Altistaa ainoastaan ne joihin se osuu!
Asiakas on aina oikeassa ja pamppu vasemmassa.
rauta-arska

ViestiKirjoittaja hps » Ti Tammi 02, 2007 18:47

Samaa mieltä rauta-arskan kanssa. Bodyguardilla et tee ravintolasa mitään, sillä siitä ei ole yleisillä markkinoilla Suomessa kuin kartiosumua. Sisätiloihin kannattaa ehdottomasti hankkia geeli tai vaahto. Kummatkin ovat hyviä, geeli lentää vähän pidemmälle, mutta toisaalta miten pitkän matkan päästä oikeasti voit ravintolassa sumuttaa...
hps

ViestiKirjoittaja Blan » Ke Tammi 03, 2007 11:07

Onko markkinoilla muita geeli-tuotteita kuin First Defensen kaasu? Itse ole ainakaan huomannut....
Blan

ViestiKirjoittaja Blan » Ke Tammi 03, 2007 11:49

Niin ja sitä vielä piti kysästä että saako oc-sumuttimia toimittaa postimyynnillä vai tarviiko käydä itse luvan kanssa paikanpäällä ostamassa?
Blan

ViestiKirjoittaja jyri » Ke Tammi 03, 2007 13:07

Blan kirjoitti:Niin ja sitä vielä piti kysästä että saako oc-sumuttimia toimittaa postimyynnillä vai tarviiko käydä itse luvan kanssa paikanpäällä ostamassa?

Todennäköisesti postitsekin onnistuu. Tästä käytännöstä en ole täysin 100% (ei käytännön kokemusta).

Soita haluamaasi kaasujamyyvään liikkeeseen. Kysy seuraavaa vaihtoehtoa,

1 voinko tilata kaasun postitse.
2 Lähetän teille poliisin hyväksymän kaasuluvan+jv-kortin.
3 Te lähetätte kaasun+tositteet takaisin esim. postiennakolla.

Tarkemmin asiaa voi kysästä vaikkapa jarjestyksenvalvoja.org kanssa linkkivaihdossa olevalta AKM Securitylta (First Defense)http://www.akmsecurity.com/

Korjatkaa kokeneemmat jos olen taas väärässä..
jyri

ViestiKirjoittaja rauta-arska » Ke Tammi 03, 2007 15:00

2.Lähetän teille poliisin hyväksymän kaasuluvan+jv-kortin.

-ja mieluiten sitten otat kopiot etkä lähetä alkuperäisiä. Postista kun ei koskaan tiedä.
Asiakas on aina oikeassa ja pamppu vasemmassa.
rauta-arska

ViestiKirjoittaja hps » Ke Tammi 03, 2007 23:52

rauta-arska kirjoitti:
2.Lähetän teille poliisin hyväksymän kaasuluvan+jv-kortin.

-ja mieluiten sitten otat kopiot etkä lähetä alkuperäisiä. Postista kun ei koskaan tiedä.

Ne liikkeet joiden kanssa olen tällä tavalla asioinut, ovat edellyttäneet sen alkuperäisen kortin lähettämistä. Kopion lähettäminen on aika turhaa, sillä saman tien lähettäisi sähköpostilla skannatun tai digikuvatun kuvan kortista, eikä se todista että sulla on se kortti oikeasti edelleen olemassa. Lisäksi jos kaikki kulmat ovat tallella, niin myyjän pitää päästä käyttämään saksiaan...

Jos pelkää Postin hukkaavan lähetyksen, niin joko käyttää kirjattua tai vakuutettua kirjettä tai ei käytä Postia ollenkaan.
hps

ViestiKirjoittaja hps » Ke Tammi 03, 2007 23:54

Blan kirjoitti:Onko markkinoilla muita geeli-tuotteita kuin First Defensen kaasu? Itse ole ainakaan huomannut....

Ei. Vielä ainakaan.
hps

ViestiKirjoittaja Mercenary » Su Tammi 07, 2007 21:36

hps kirjoitti:
Blan kirjoitti:Onko markkinoilla muita geeli-tuotteita kuin First Defensen kaasu? Itse ole ainakaan huomannut....

Ei. Vielä ainakaan.

Googlella sekunnissa Take Down-merkkinen geeli-oc.
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

ViestiKirjoittaja hps » Ma Tammi 08, 2007 11:18

Mercenary kirjoitti:
hps kirjoitti:

Ei. Vielä ainakaan.

Googlella sekunnissa Take Down-merkkinen geeli-oc.

:) Täsmennetään: Ei vielä markkinoilla Suomessa. Kyllä niitä kehitteillä ja/tai myynnissäkin on maailmalla luultavasti lähes jokaisella valmistajalla. Take Down on näköjään Mace'n tuote, mutta eipä näy tosiaan ainakaan vielä Mace'a myyvillä firmoilla valikoimissa.
hps

Paluu Varusteet