Palkkaisitko pienikokoisen naisen ovelle?

Onko sukupuolella merkitystä työssä??

Valvojat: jampula, pihapoliisi

Onko pienikokoinen nainen ovella tasavertainen

Äänestys päättyi Su Syys 03, 2006 22:45

Pienikokoinen nainen on hyödytön ovella
29
71%
Pienikokoinen nainen on hyödyllinen ovella
12
29%

Ääniä yhteensä : 41

Ei koko ratkaise

ViestiKirjoittaja Jerry Cotton » Ti Huhti 08, 2008 9:33

:lol:
Itselläni on pituutta 165 cm ja painoa 73 kiloa ja olen mies. Olen joutunut tappelemaan tosissani elämäni aikana reilu 10 kertaa ja voittanut useita isokokoisia miehiä kun painoa on ollut 13 kiloa vähemmän ja lihasmassaa paljon vähemmän kuin nyt. Aivan samoin olen todistanut monia tappeluita joissa reilustikin pienempi kaveri on hakannut pahasti paljon isomman kaverin. Eli ei se ole koosta kiinni, se on asenteesta kiinni. Olen nähnyt monta kertaa kuinka iso kaveri on mennyt tappelussa henkisesti niin lukkoon ettei ole kyennyt mitään muuta kuin torjumaan naamallansa. Mulla on sellanen tunne että moni iso kaveri luottaa kokoonsa liikaa vaikkei omaa välttämättä minkäänlaista kokemusta tositilanteista. Ei se koosta ole kiinni pystyykö hoitamaan aggressiivisen tyypin vai ei. Päin vastoin esimerkiksi moni pienikokoinen kaveri on pienuutensa takia joutunut elämässään monien hyökkäysten kohteeksi kun taas isomman kaverin kimppuun ei ole uskaltanut kukaan tosissaan käydä joten kokemusta pienillä kavereilla on monesti enemmän kuin joillakin isoilla kavereilla. Ja mitä itse olen huomannut: Pienemmät kaverit usein myös treenaa paljon ankarammin kuin monet isommat kaverit. Eli ei se ole koosta kiinni. Pikemminkin vois sanoa näin (lainatakseni erään vartijan sanoja): "Jos et oo saanut koskaan kunnolla turpaas älä ryhdy tälle alalle." Silloin jos on kokemusta tappeluista, turpaan saamisesta ja turpaan antamisesta niin pärjää taatusti paremmin kuin semmoinen iso tyyppi jota ei ole koskaan edes lyöty ja jolla on sen takia tappelusta usein liian ruusuinen kuva. Asenne on 90%, sitten tulee tekniikka, koko ja muu...
Jerry Cotton

Sitäpaitsi...

ViestiKirjoittaja Jerry Cotton » Ti Huhti 08, 2008 10:32

Se ettei pienikokonen pärjää tappelussa kuuluu mun mielestäni samaan kategoriaan kuin väite että isokokoinen bodaaja on aina hidas tai huono tappelemaan lähietäisyydellä. Olen nähnyt tarpeeksi kumotakseni tämänkin väitteen.

Tottakai, jos mun kokonen tyyppi menee ravintolan ovelle niin siinä ravintolassa tulee väkivaltatilanteet lisääntymään. Yksinkertanen selitys on se että monilla juopoilla on uskallusta käydä pienemmän kuin isomman kimppuun. Mutta ei se sitä muuta etteikö pienikokonen kykene pärjään ravintolan ovella. Kyllä pärjää.

Tiedän 160-senttisen naisen joka on vartijana joutunut useisiin voimankäyttötilanteisiin ja aina suoriutunut niistä hyvin. Tunnen tilanteen jossa pienikokonen järkkärinainen joutu yksin hoitaan yhden juopon festareilla kun sen parina ollut 185-senttinen jätkä ei uskaltanut mennä tilanteeseen mukaan. Tiedän tapauksen jossa alle 170-senttinen vartija pelasti yhen 190-senttisen, toistasataa kiloisen jätkän jota hakattiin ja joka ei muuta tehnyt kuin kyyristeli ja suojeli päätään. Tiedän parikin pientä naista jotka on tyrmänneet isokokoisia miehiä nyrkeillään. Eräs vartiointitoimiston johtaja kerto mulle aikanaan lähemmäs 2-metrisestä bodaajasta joka oli sillä töissä ja joka juoksi pakoon kun pari nuorta tuli soittaan sille poskeensa.

Eli: Asenne ratkasee, ei koko. Onhan niitä pienikokoisia poliisejakin ja hyvin pärjäävät.
Jerry Cotton

ViestiKirjoittaja Mustakyy » Ti Huhti 22, 2008 17:26

Ja poken työssä sitä kokoa ja voimaa ei tarvita mihinkään muuhun kuin voimankäyttötilanteisiin? 130 kiloa läskiä kun sammuu kapakan nurkkaan, niin milläs se liikahtaa sieltä ulos? Tai teinityttö meinaa litistyä paineaidan väliin festareilla ja hänet pitäisi nostaa aidan yli turvaan? Tai aktivistihippi tekee passiivista vastarintaa? On noita tilanteita ainakin omalle kohdalle sattunut, missä ei hojohojo-taidoista ole ollut apua.
Mustakyy

Edellinen

Paluu Naiset ja järjestyksenvalvonta