Palkkaisitko pienikokoisen naisen ovelle?

Onko sukupuolella merkitystä työssä??

Valvojat: jampula, pihapoliisi

Onko pienikokoinen nainen ovella tasavertainen

Äänestys päättyi Su Syys 03, 2006 22:45

Pienikokoinen nainen on hyödytön ovella
29
71%
Pienikokoinen nainen on hyödyllinen ovella
12
29%

Ääniä yhteensä : 41

ViestiKirjoittaja IMP » Pe Syys 08, 2006 20:16

Kysymyksen asettelu kusahtaa mielest?ni heti k?ttelyss?, mutta t?ss? pari ajatusta.

-Onko pienikokoinen nainen ovella tasavertainen?
Ei tietenk??n, miten voisi olla? Nainen ei ole mies, vaikka asiaa mitenp?in tahansa tarkastelisi. Vain isokokoinen mies, jos sek??n, on aggressiivisen asiakkaan silmiss? uskottava. Toisaalta isokokoinen mies ovella voi olla my?s provosoiva, mutta eip? n?ihin asioihin taida yleisp?tev?? vastausta/ratkaisua ollakaan!

-Pienikokoinen nainen on hy?dyt?n ovella
Ei hy?dyt?n; suurin osa asiakasmateriaalista n?ytt?? paperinsa, maksaa p??symaksun, poistuu k?skett?ess?, jne, vaikka ovella olisi pieni nainen.

-Pienikokoinen nainen on hy?dyllinen ovella.
?kkiselt??n en keksi asiassa mit??n varsinaista hy?ty?, jos en haittaakaan.

Itsell?ni ei ole n?ist? hommista kokemusta oikeastaan lainkaan, joten kovin paljoa enemp?? en osaa viel? sanoa. Minulla ei ole ainakaan mik??n kiire/tarve menn? ovelle yksin, ensinn?k??n jo kokemuksen puutteen vuoksi ja toisekseen, en kuvittele hetke?k??n ett? fyysisill? ominaisuuksillani est?isin isokokoista asiakasta rynnim??n baariin tai kantaisin h?net sielt? ulos. Tottakai menen sinne ovelle yksinkin, jos ravintolan omistaja on sit? mielt? ett? haluaa minut sinne yksin laittaa (ja piakkoin olen yksin joutumassakin), mutta n?kisin itseni kuitenkin hy?dyllisemp?n? jonkin sopivan ty?parin/tiimin kanssa.
IMP

ViestiKirjoittaja Jeshe » La Syys 09, 2006 1:10

IMP kirjoitti:en kuvittele hetke?k??n ett? fyysisill? ominaisuuksillani est?isin isokokoista asiakasta rynnim??n baariin tai kantaisin h?net sielt? ulos.

T?m? on juuri se syy miksi en halua naista parikseni oli h?n sitten miten ammattitaitoinen hyv?ns
Jeshe

ViestiKirjoittaja IMP » La Syys 09, 2006 8:05

Jeshe kirjoitti:T?m? on juuri se syy miksi en halua naista parikseni oli h?n sitten miten ammattitaitoinen hyv?ns?.

Noniin, kiitos perusteluista! En ole mik??n naisaktivisti, enk? ala kitisem??n toisten mielipiteist?, saati muuttamaan niit? - mutta perustella aina pit??.
P??toimisessa ammatissani hitsaajana olen tottunut ty?skentelem??n miesten kanssa; my?s sellaisten kanssa joiden mielest? naiset eiv?t voi tehd? kyseist? ty?t?/eiv?t kuulu kyseiseen ty?paikkaan. Ei siit? pid? loukkaantua. Tosin se t?ss? on erona, ett? hitsarin ty?ss? koko ei oikeasti ratkaise, pieni koko on joskus jopa eduksi, mit? se ei v?ltt?m?tt? JV-hommissa ole/on jopa haitaksi.
Niin tai n?in, JV-kortti on tullut hankittua ja niin kauan kuin JV-hommiin ei koko- tai ik?rajoituksia ole, odotan saavani asiallista kohtelua my?s isoilta JV:lta, vaikka n?m? eiv?t kokoani/sukupuoltani hyv?ksyisik??n.
IMP

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » La Syys 09, 2006 11:48

IMP kirjoitti:Niin tai n?in, JV-kortti on tullut hankittua ja niin kauan kuin JV-hommiin ei koko- tai ik?rajoituksia ole, odotan saavani asiallista kohtelua my?s isoilta JV:lta, vaikka n?m? eiv?t kokoani/sukupuoltani hyv?ksyisik??n.

Niin, eih?n sit? koripallon pelaajillekkaan ole asetettu mit??n rajoituksia, mutta Mit?s luulet, jos samalla vivalla on yht? taitava 200 ja 150cm kaveri, kumpi valitaan joukkueeseen?
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja IMP » La Syys 09, 2006 17:17

HiljainenTiili kirjoitti:Niin, eih?n sit? koripallon pelaajillekkaan ole asetettu mit??n rajoituksia, mutta Mit?s luulet, jos samalla vivalla on yht? taitava 200 ja 150cm kaveri, kumpi valitaan joukkueeseen?

Aika sama mulle t?ss? vaiheessa, kun olen jo joukkueessa. ;)
IMP

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » La Syys 09, 2006 18:15

IMP kirjoitti:
HiljainenTiili kirjoitti:Niin, eih?n sit? koripallon pelaajillekkaan ole asetettu mit??n rajoituksia, mutta Mit?s luulet, jos samalla vivalla on yht? taitava 200 ja 150cm kaveri, kumpi valitaan joukkueeseen?

Aika sama mulle t?ss? vaiheessa, kun olen jo joukkueessa. ;)

Vaihtopenkilt? on vain kovin vittumainen pelata.
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja IMP » La Syys 09, 2006 18:35

HiljainenTiili kirjoitti:Vaihtopenkilt? on vain kovin vittumainen pelata.

Niin, onneksi en ole siell?.
Olen kortin suoritettuani ty?llistynyt niihin kohteisiin, joiden takia kortin hommasin, joten voimmeko nyt lopettaa t?m?n hy?dytt?m?n paskanjauhannan?
IMP

ViestiKirjoittaja cebic » La Syys 09, 2006 19:33

Taitaa miehist? tuntuasilt?, ett? me akat astutaan niiden reviirille :)
cebic

ViestiKirjoittaja kolin ukko » La Syys 09, 2006 21:56

--
Viimeksi muokannut kolin ukko päivämäärä Ma Syys 11, 2006 2:00, muokattu yhteensä 1 kerran
kolin ukko

ViestiKirjoittaja cebic » Su Syys 10, 2006 17:44

No j?lkimm?ist? nyt ei ainakaan!
Ja jos tulee osumaa, niin sitten tulee, oma moka. Ihan samalla tavalla sinne Tikkam?elle voi joutua miehetkin. Ja tosiaan t?h?nkin menness? todennut sen, ett? helpommin meill? nuo asiakkaat naista tottelee kuin miest?. Naissukupuolesta kun voi olla etuakin... Ja alalla monella naisella on se "kutsumus" t?h?n hommaan, ett? kai se jotain kertoo my?skin.

En pid? tuosta asenteesta yleens?k??n ett? on "naisten alat" ja "miesten alat" ja genrej? ei sais sekoittaa...
cebic

ViestiKirjoittaja HiljainenTiili » Su Syys 10, 2006 17:49

cebic kirjoitti:En pid? tuosta asenteesta yleens?k??n ett? on "naisten alat" ja "miesten alat" ja genrej? ei sais sekoittaa...

Ei tietenk??n. Kuitenkin vaan suurin osa JV-hamev?est? kitisee ett? ei pysty kaikkia JV-hommai tekem??n. Onkohan mahdollisesti sittenkin niin ett? on niit? naisten ja miesten aloja kuitenkin?
HiljainenTiili

ViestiKirjoittaja cebic » Su Syys 10, 2006 18:06

Kitiseeh?n osa ?ijist?kin. Enp? mielest?ni ole koskaan kitissyt siit?, ett? en pystyisi hommiani hoitamaan.
cebic

ViestiKirjoittaja Mercenary » Su Syys 10, 2006 22:35

cebic kirjoitti: Ja alalla monella naisella on se "kutsumus" t?h?n hommaan, ett? kai se jotain kertoo my?skin.

Repesin spontaanisti lukiessani t?m?n. Anna mun kaikki kest?
-Vain äärimmäisen tyhmyyden edessä saatan olla sanaton-
Mercenary

ViestiKirjoittaja kolin ukko » Su Syys 10, 2006 22:53

--
Viimeksi muokannut kolin ukko päivämäärä Ma Syys 11, 2006 2:42, muokattu yhteensä 1 kerran
kolin ukko

ViestiKirjoittaja IMP » Su Syys 10, 2006 23:20

Vartijan koulutuksesta en tied? mit??n, mutta rehellisesti t?ytyy kyll? sanoa ett? yll?tyin kuinka helpolla JV:ksi p??see. Kai t?ss? t?ll? puheella naulataan omaa arkkua umpeen, sill? pienikokoisena naisena olen tasan ensimm?inen ryhm? joka mahdollisen uudistuksen my?t? joukosta tulisi putoamaan. Toisaalta, realisti ei putoa koskaan liian korkealta.
[Mutta en kai hemmetiss? j?t? kurssia k?ym?tt?, kun siihen mahdollisuus annetaan! ?lk?? siis pojat ampuko pient? JV:aa, t?hd?tk?? ylemm?lle taholle jos oikeasti haluatte naiset ja pienet miehet pois ovilta. Toisaalta naispuolisia JV:a tulee jatkossakin aina olemaan, sill? esim. festareilla osan t?ytyy kuitenkin olla naisia. Ja niin kauan kuin naisilla kortteja on, niin joku niit? sitten ovillekin ottaa - ellei sit? sitten tulla kielt?m??n.]
Parin p?iv?n luennolla saa k?teen kortin, jonka kantajalla on melkoisesti vastuuta ja my?skin valtaa. En hankkinut korttia p??st?kseni p?tem??n jommallakummalla, enk? kuvittele olevani supernainen. Hankin kortin omien musiikkijuttujeni tueksi ja niiss? hommissa p??sen sit? k?ytt?m??nkin - tosin v?lill? my?s ovella. My?sk??n festarit eiv?t ole poissuljettu vaihtoehto.
Hmm, sit? siis yritin sanoa, ett? toivon ettei minua kauheasti ylenkatsottaisi, sill? eih?n se MINUN vika ole ett? olen saanut JV-kortin. Toivon saavani t??lt? kaikenlaista tietoa alasta, toimintatavoista, tilanteista, vinkkej? kuinka ei ainakaan toimita...ja n?yr?sti otan vastaan kaikki nimenomaan naisten hommia koskevat vinkit, haukut ja mahdolliset kehutkin.
Suokaa anteeksi katkonaiset ajatukset, t?lt? illalta olen en?? unta vailla - siisp? nukkumaan. :D
IMP

EdellinenSeuraava

Paluu Naiset ja järjestyksenvalvonta