Aika hiljaista tuntuu olevan tällä foorumilla

Onko sukupuolella merkitystä työssä??

Valvojat: jampula, pihapoliisi

Aika hiljaista tuntuu olevan tällä foorumilla

ViestiKirjoittaja Matami77 » To Joulu 13, 2007 10:37

Olen itse suhtellisen uusi Jv,takana on 7 vuotta ravintola-alan töitä,niistä useita vuosia yksin töissä ainoana turvana oma työskentely.Turvallisuusalan töitä on nyt tullut tehtyä kohta 3 vuotta.
Olen valitettavan usein törmännyt "sovinistiseen" naiset ei pärjää asenteeseen,kun unohdetaan mistä oikein on kyse,ihmisistä ei sukupuolesta...osa vaan ei pärjää tai sovellu alalle oli sitten mies tai nainen.
Asiaa vaan ei todellakaan helpota "tytöt" jotka haluaa tehdä töitä aivan vääristä syistä..näihinkin on tullu törmättyä.Halutaan saada huomiota,ja statusta..ehkä enemmänkin ulkonäköönkin liittyvillä ansioilla,ja pään sisällä pyörii tyhjää..Pätee myös myös joihinkin miehiin.
Mikä on pahinta mitä naispuolisena Jv:nä olette kohdanneet?
Ja vastaavasti miehet mikä teidän mielestänne/mielipiteenne on asiasta?
kokemuksia kehiin.
"Tahdonvoimaa"
Matami77

ViestiKirjoittaja ovi » To Joulu 13, 2007 15:42

Yleensä kuin nainen esittää asiansa asikaalle niin ei tule kahden uroksen taistelua vaan asikas kokee itse yhä olevansa herra talossa ja tottelee.
Festareilla nainen pärjää asenteella, mutta kun puheet eivät enää tehoa niin pienikokoinen festarijärkärisuomineito on yleensä statistina, tosin harvoja poikkeuksiakin on ollut.
Ovella yksintyöskenteleviä naisia en muista nähneeni, sedun narikoissa useita.
ovi

ViestiKirjoittaja Matami77 » To Joulu 13, 2007 16:53

Itse olen työskennellyt yksin ovella,viimeksi viime lauantaina keskustassa.Olen seissyt myös erään isommankin ravintolan ovella,ilman sen isompia tavanomaisia hankaluuksia lukuunottamatta.

Ihmistuntemus/ihmissuhdetaidot ja oma arviointikyky on ne suurimmat työvälineet.
"Tahdonvoimaa"
Matami77

ViestiKirjoittaja jyri » To Joulu 13, 2007 19:05

Matami77 kirjoitti:Itse olen työskennellyt yksin ovella,viimeksi viime lauantaina keskustassa.Olen seissyt myös erään isommankin ravintolan ovella,ilman sen isompia tavanomaisia hankaluuksia lukuunottamatta.

Ihmistuntemus/ihmissuhdetaidot ja oma arviointikyky on ne suurimmat työvälineet.

En tiedä, mutta olen käsittänyt että Helsingin keskustan paikat ja Vantaan räkälöissä tarvitaan erillaisia ominaisuuksia. Keskustassa seisotaan 10 eurolla /h yleensä usean miehen ja naisen turvin ja Vantaalla pitää olla mies, jottä pärjää.
jyri

ViestiKirjoittaja Matami77 » To Joulu 13, 2007 19:26

...kun sanoin yksin tarkoitin myös yksin,eli ei apujoukkoja taustalla.Keravan lähiökaraokeräkälässä on myös tullut työskenneltyä ,yksin ovella.
"Tahdonvoimaa"
Matami77

ViestiKirjoittaja ovi » Pe Joulu 14, 2007 0:06

Olet kuitenkin sukupuolesi ansioista harvinaista portasarikauraa.
ovi

ViestiKirjoittaja ovi » Pe Joulu 14, 2007 0:09

Olet kuitenkin sukupuolesi ansioista harvinaista portsarikauraa.
Oletko muuten vaalea jonkin verran meikkaava tyttölapsi, joka oli eräällä keskikesän festarilla satakunnassa?
ovi

ViestiKirjoittaja Matami77 » Pe Joulu 14, 2007 6:55

En ollut tänä kesänä yksilläkään festareilla töissä,onneksi.Brunetti ei blondi :D
"Tahdonvoimaa"
Matami77

ViestiKirjoittaja redman » Pe Joulu 14, 2007 19:44

Ei mulla ainakaan ole valittamista niistä naispuolisista JV:istä, joiden kanssa olen ollut töissä. Jos ne reippaasti asiansa esittää, niin isotkin äijät tottelee hyvin, eikä kehtaa alkaa vääntämään.
redman

ViestiKirjoittaja ovi » Pe Joulu 14, 2007 21:14

Sitten emme tunne Matami77, juttelin kesällä vaalean kanssasisaresi kanssa joka oli ovella pääkaupunkiseudulla, joten teitä on sitten siellä kaksi enemmän kuin täällä.
ovi

ViestiKirjoittaja jyri » La Joulu 15, 2007 9:28

ovi kirjoitti:Sitten emme tunne Matami77, juttelin kesällä vaalean kanssasisaresi kanssa joka oli ovella pääkaupunkiseudulla, joten teitä on sitten siellä kaksi enemmän kuin täällä.

Ovi et taida ainoa. :D Itsekin olen ujosti jutellut muutaman blondin kanssa. Olen joskus ujosti luovuttanut jopa numeronkin, muuta en ole antanut. 8)
jyri

ViestiKirjoittaja Kisu » Ti Tammi 08, 2008 19:26

Itse en ole törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin naisena hommissa. Vaikka kyllä sitä usein ajattelee, että varmaan porukka ottaa tosi tosissaan. Tähän asti aina on ihan rupattelulla selvitty. Jos ei ole tarpeeksi iso, pitää olla tarpeeksi laaja ja nokkela kieli :wink:
Kisu

Nainen JV:nä

ViestiKirjoittaja bablo » Ti Tammi 08, 2008 22:12

on paikkoja joissa nainen pärjää paremmin kuin mies JV:nä. Toisaalta nainen naiselle asetelma menee helposti lehmittely tasolle, mutta esim mies nainen parina toimii kuin tauti. Ravintola tyhjenee nopeasti kun on molemmille sukupuolille sitä toista. Agressiiviset miehetkin rauhoittuu paremmiin naisen heitä poistaessa. :oops:
bablo

Re: Nainen JV:nä

ViestiKirjoittaja jakelaho » Ke Tammi 09, 2008 19:03

bablo kirjoitti:mies nainen parina toimii kuin tauti. Ravintola tyhjenee nopeasti kun on molemmille sukupuolille sitä toista. Agressiiviset miehetkin rauhoittuu paremmiin naisen heitä poistaessa.

Joo, tuossa olen samaa mieltä. Joskus ennen JV-"uraa" ollessani vapaehtoisena katutyöntekijänä, jouduin kerran "piiloutumaan" naisparini taakse kun useampi kaapin kokoinen teinipoika alkoi uhoamaan... :o :lol:
jakelaho

ViestiKirjoittaja cebic » Ke Tammi 16, 2008 11:08

Miut on otettu oikein hyvin vastaan niin asiakkaiden kuin kollegoiden puolesta, vaikka tissit onkin.
Omasta asenteestahan se on kiinni, ei siellä korkokengissä lirkuteta ja prinsessaa leikitä vaan tehdään töitä, hurttia huumoriakin tulee kestää puolin ja toisin.

Puhetaidoillahan sitä pitkälti mennään, painitaan tarvittaessa - onneksi on sitten myös niitä miespuolisia, joilla kaasut jne. Itse en aio niitä hankkia.

Kyllä ne jääkaappipakastimenkin kokoiset on uskoneet puhetta, jonkun verran voi olla etua naiseudesta, ei käydä heti kurkkuun kiinni. Tietysti pituutta kenkien kanssa löytyy se 180cm, että ei tässä mitään vaahtosammuttimia olla.
Oon edelleen sitä mieltä, että kaikkein pahin "vastus" on keski-ikäinen juopunut nainen.
cebic

Seuraava

Paluu Naiset ja järjestyksenvalvonta